به گزارش ایرنا، دکتر حسین آذرنیوند روز یکشنبه در همایش علمی بررسی اشتغال فارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست ایران در تالار امام خمینی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
مستقر در کرج افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به منابع طبیعی تجدیدشونده کشور است.
وی ادامه داد: این هفته فقط مختص درختکاری نیست بلکه فرصتی برای بهره گیری از مواهب الهی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی به شمار می رود.
آذرنیوند با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست کشورمان حال خوشی ندارد ، گفت: امروز منابع آب ، تالاب ها ، جنگل ها و مراتع با بحران مواجه هستند که باید چاره جویی کرد.
وی تاکید کرد که اگر این بحران ها ، چاره جویی نشود درآینده مناطق بیشتری از کشور را در برمی گیرد.
وی گفت: نباید بیش از حد به حریم طبیعت تجاوزکرد و آنچه بسیار مهم و حائز اهمیت است اینکه از طبیعت به صورت علمی و کارشناسانه باید بهره برد ضمن آنکه در ابعاد زیست محیطی جوانب کار را سنجید .
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: بکارگیری دانش آموختگان در فعالیت های منابع طبیعی و زیست محیطی گام هوشمندانه و علمی برای اشتغال هدفمند جوانان و نجات طبیعت کشور است .
وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست ، آثاری مانند آنچه در دریاچه ارومیه یا تالاب های اصفهان رخ داد درپی دارد ، گفت: پوشش گیاهی ایجاد کردن باید توجه به ظرفیت منابع آبی می تواند به پیشگیری از مخرب های طبیعی جلوگیری کند.
همایش علمی بررسی اشتغال فارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست ایران با حضور مسئولان کشوری و دانشگاهی به مدت یک روز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شده است.
6155/6156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.