فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: از آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آفرود (شیب نورد) آسیب رسان به بوستان جنگلی سوهانک تاکنون 68خودروی آفرود توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ جلیل انزابی‌زاده با اعلام این مطلب افزود: به منظور جلوگیری از تخریب اراضی جنگلی این بوستان که با وسعت 500 هکتار در شمال شرق تهران واقع شده و به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی پایتخت به شمار می‌رود، این طرح با هماهنگی و دستور مقام قضایی از 45 روز گذشته به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تردد این خودروها در اراضی جنگلی و مرتعی علاوه بر آسیب رساندن به پوشش‌های گیاهی باعث کوبیده شدن خاک شده و به این صورت ریسک سیل‌خیزی افزایش یافته و همچنین به دلیل کوبیدگی خاک رشد گیاهان نیز از بین رفته و امنیت حیات وحش منطقه به خطر می‌افتد.

تهران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از ادامه اجرای این طرح خبرداد و اظهار داشت: با هدف حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست اجرای این طرح با جدیت ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت عرصه‌های منابع طبیعی استان را از لحاظ تردد این خودروها رصد کرده و با خودروهای آسیب رسان و تخریب گر طبق قانون برخورد می‌شود.

وی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و اقدامات آسیب زا به عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را فوراٌ از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.