حسینعلی ابراهیمی کارنامی دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود: دامگاهداران مطابق با مصوبه شورای تامین متعهد شدند تا تمام تجهیزات شکار خود از جمله دام هوایی، دومگاه ، کرس و گذر را جمع کنند و هر شکارچی نیز صرفا یک دومگاه و یک کرس ( شکار دست جمعی ) داشته باشند.
وی اضافه کرد : با وجود تعهدسپاری ، این گروه با بدعهدی هیچ یک از تعهدات خود را اجرایی نکردند و محیط زیست مازندران نیز براساس وظیفه اقدام به جمع آوری تجهیزات شکار غیرقانونی این گروه و شکایت از آنها به دستگاه قضایی شد.
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که انتظار دارد تا دستگاه قضایی احکام بازدارنده ای را برای دومگاهداران به عنوان شکارچیان غیرقانونی و جمعی پرندگان زمستان گذر داشته باشند تا برای همیشه بساط این کار برچیده شود.
ابراهیمی کارنامی اظهارداشت: درشرایط فعلی کمتر از 5 درصد مردم منطقه فریدونکنارواطراف آن به شکارغیرقانونی پرندگان زمستان گذر اشتغال دارند و این شکار بی رویه از لحاظ اجتماعی در سطح کشور و حتی بین المللی چهره نامطلوبی را مخابره می کند.
وی اضافه کرد : محیط زیست با وجود سختی هایی که برای برچیده شدن بساط شکار و فروش زمستان گذران دارد، خود را موظف به برخورد با شکارغیر قانونی می داند و این کار در سال جاری با توجه به بحث ممنوعیت شکار به دلیل شیوع آنفلوانزا حاد مرغی تشدید شده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران از تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و شهروندان طبیعت دوست منطقه فریدونکنار در این استان خواست تا ماموران محیط زیست را در اجرای برنامه برخورد با شکار غیر مجاز کمک کنند.
مازندران دارای بیش از 800 تالاب و آببندان است که سالانه افزون بر150 گونه پرندگان بومی و زمستان گذر با جمعیت بیش از یک میلیون و 500 هزار بال در این زیستگاه ها زمستان گذری می کنند.
برآورد می شود حدود یک پنجم از این پرندگان زمستان گذر سالانه در تالاب ها به خصوص در فریدونکنارکه تنها بازار فروش غیرقانونی پرندگان زمستان گذران را نیز دارد، شکار شوند.
در10 ماهه سال جاری افزون بر یک هزار و100 شکارچی در این استان از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و سلاحشان توقیف و پرونده آنها برای برخورد قانونی دراختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.