به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز سه شنبه با اشاره به فرارسیدن 15 اسفند روز درختکاری و تاکید دین اسلام بر روی کاشت درختان مثمر اظهار داشت: در دین مبین اسلام بر روی این مساله تاکیدهای زیادی شده که اگر می‌خواهید درخت هم بکارید درختانتان ثمر دار باشد.
وی اضافه کرد: عملکرد ها نباید به گونه ای باشد که برای تغییر کاربری و اینکه ساختمان‌سازی کنیم و با این عنوان که می خواهیم کار مهم ترین انجام دهیم، فضای سبز مناطق مختلف استان را از بین برد، انتظار ما از برخی از دوستان این است که دست‌کاری نکنند چرا که در این صورت نزد خداوند متعال عذری نخواهید داشت.
حسینی همدانی گفت: علاوه بر تأکیدهای اهل‌بیت (ع) ، عقل نیز این مساله را تائید می کند که برای زنده ماندن به هوای سالم احتیاج داریم، بنابراین برای پاکیزگی هوا برای نسل کنونی و نسل های آینده تلاش کنیم و اینگونه نباشد که فقط مصرف کننده باشیم.
وی ادامه داد: همه باید این تصمیم را بگیریم که به‌اندازه وسع مان فضایی را سبز یا سبز نگه داریم، از قطع درختان جلوگیری کنیم چرا که وجود درخت همواره همراه با برکت بوده و باید همه کمک کنیم تا کارخانه‌های تولید اکسیژن در اطراف مان زیاد شود.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی گسترده در استان البرز خاطر نشان کرد: انتظار ما از مردم و مسئولین این است که در حفظ حریم رودخانه و سدهایی که در استان ها وجود دارد در حفاظت از این منابع تلاش کرده و بستر آنها حفظ شود و به خاطر تفریح و تفرج عده ای خاص منابع عمومی از بین نرود.
وی ضمن تقدیر از عملکرد دادستان و مسئولان استان در حفاظت از منابع طبیعی البرز اظهار داشت: فعالیت های گسترده ای در حفظ منابع طبیعی و بستر رودخانه ها صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.