به گزارش خبرنگارایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز سه شنبه در دیدار کارکنان منابع طبیعی شهرستان بروجرد اظهارکرد: حفظ و توجه به منابع طبیعی ومحیط زیست و نقش این عوامل در زندگی روزمره انسان ها برکسی پوشیده نیست براین اساس باید در راستای این مهم آگاهی بخشی شود.
وی با تاکید براینکه شکرعملی نعمت منابع طبیعی ومحیط زیست سالم جلوگیری از تخریب آن است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل ضعف عملکرد مسئولان متولی ودستگاه قضایی بسیاری ازعرصه های منابع طبیعی و محیط زیست تخریب شده است.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: مشکل ریزگردها و آلودگی هوا حاصل تخریب محیط زیست و از بین رفتن مراتع و جنگل ها است که امروزه انسان های زیادی با آن درگیرهستند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی آلودگی هوا افزایش یافته که حفظ جنگل ها و مراتع به منزله احداث کارخانجات تولید اکسیژن است.
وی ادامه داد: تخریب منابع طبیعی درکشوریک روند خطرناک است که باید ازآن جلوگیری کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بروجرد گفت: شعارامسال منابع طبیعی با مردم برای مردم و همه همیار طبیعت باشیم است.
امیرثقلینی با اشاره به اینکه منابع طبیعی یک امانت الهی است، افزود:96 هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد منابع طبیعی است که برای حفاظت از آنها با کمبود نیرومواجه هستیم.
وی اظهارکرد: فعالیت های عمرانی روند تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را تشدید کرده است.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بروجرد بیان کرد: حفاظت ازمحیط زیست و منابع طبیعی برای حیات رو به رشد انسان باید حفظ شود و در قانون اساسی به این موضوع اشاره شده است.
ثقلینی اضافه کرد: کاهش 98 درصدی حریق درمراتع، افزایش 70 درصدی رفع تصرف منابع طبیعی، آموزش بیش از 6 هزارهمیار طبیعت از قشرهای مختلف مردم از جمله اقداماتی بوده که در راستای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بروجرد انجام شده است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.