استاندار البرز با اعلام اینکه تا امروز البرز رقم 47 هزار نفر ایجاد اشتغال را گذرانده، گفت: در رقابت تنگاتنگ با رقبا، طبق برنامه تا سال آینده تمامی روستاهای البرز نیز عاری از بیکار خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در همایش توسعه پایدار روستایی که با حضور ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و جمعی از مدیران کل استان در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهارداشت: سال‌های اخیر در حوزه معاونت روستایی و مناطق محروم کشور شاهد تحولات شگرفی بوده‌ایم و برنامه‌های خوبی برای البرز داشته‌اند.

وی افزود: استان البرز عزم ویژه‌ای در بخش ملی برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال دارد و جدیت دولت و تاکید معاون اول رئیس‌جمهور نیز سرلوحه اقدامات است.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بنده پیش از ورود به استان البرز در دیدار با اسحاق جهانگیری شاهد تاکید ایشان برای تحول اشتغال شهر و روستا در البرز بوده‌ام.

نجفی با بیان اینکه باید عینک‌ها صاف‌تر و خوش‌بنیانه‌تر شود، افزود: ارزش همه بخش‌های خصوصی و  کارآفرینان دیده شود. زحمات فرزندان این استان نباید نادیده گرفته شود. به‌عنوان نمونه در متروی کرج نزدیک به 500 نفر مشغول به‌کار هستند که اصلا دیده نمی‌شود. این پروژه تا ماه‌ها قبل خوابیده و تعطیل بود و یا پروژه همت که با کندی پیش می‌رفت اما امروز بیش از 200 نفر را مشغول به‌کار کرده است.

 استاندار البرز گفت: این استان طی سه ماه 3.3 درصد کاهش بیکاری را بین 10 تا 13 درصد در کارنامه کاری خود داشته و به جرگه تنگاتنگ رقبا رسیده است. قرار ما این است جزو 5 استان شاغل در کشور شویم و حق البرز هم با رتبه‌های اولی که در کشور دارد همین است.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر البرز خاطرنشان کرد: با کسب رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت و از نظر صنایع فعال به رتبه هفتم واحدهای فعال کشوری رسیده‌ایم. رتبه پنجم در تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره را داشته‌ایم و رتبه سوم اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری در کشور هستیم؛ علاوه بر این در فضای در کسب و کار تعداد 14 رتبه بالاتر رفته‌ایم.

 نجفی بیان کرد: استان پایلوت و نمونه برای رفع تبعیض روستاها و شهرها در کشور باید شناخته شویم و در طرح‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و کشاورزی ملی و ... با توجه به ظرفیتی که دارد باید از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

وی افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی فرصت خوبی برای روستاییان برای بهره مندی است که باید از آن بهره مند شویم.

استاندار البرز ادامه داد: بانک سینا که مجری پرداخت تسهیلات این بخش است نیز باید برای توسعه خدمات به مردم ارتقا پیدا کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت آلودگی رودخانه‌ها افزود: باید از فرصت همجواری بین البرز و تهران با تعامل و همراهی و بهره مند شد.

نجفی با بیان اینکه در بخش حاشیه‌نشینی یکی از استان‌های آسیب‌پذیر هستیم، افزود: تاکنون جلسات و پیگیری‌های فراوانی داشته‌ایم که اجرای طرح‌های غربالگری و تاسیس و راه‌اندازی مرکز ماده 16 از جمله اقداماتی است که در حال پیگیری آن هستیم که همگی در زمینه رفع مسائل ناشی از حاشیه نشینی است.

وی با اشاره به اینکه سال 97 سال نشاط مردم و امیدآفرینی است و رسانه‌ها در این زمینه مشارکت داشته باشند در پایان تصریح کرد: امروز باید متعهد شویم تا سال آینده نباید در هیچ روستایی بیکار داشته باشیم، البته البرز مهاجرپذیر است که باید در صفی مجزا شاخص‌های آن را ارزیابی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.