به گزارش ایرنا، مهدی مهرور در جلسه اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه و مقابله با بحران های طبیعی و انسان ساز با حضور مدیران بحران دانشگاه های استان که ظهر یکشنبه برگزار شد با تاکید بر اینکه استفاده از روش های نوین و کاربردی با بهره برداری از مراکز پژوهشی و دانشگاه ها، عاقلانه، اندیشمندانه و به روز خواهد بود افزود: بر این اساس طی نامه ای از دانشگاه خواسته شد که مدیران بحران خود را برای بررسی و برنامه ریزی دقیق در خصوص مدیریت بحران در مراکز آموزشی معرفی کنند.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 120 هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند ادامه داد: این تعداد با جمعیت یک شهر برابری می کند بنابراین برای چنین جامعه ای که ویژگی ها و شاخص های حائز اهمیتی دارند باید برنامه مدونی داشت.
مهرور گفت: وقوع زلزله زمان مشخصی ندارد و علی رغم پیشرفت علم و فناوری های نوین، همچنان پیش بینی بسیاری از حوادث طبیعی بخصوص زلزله امکان پذیر نیست.
وی به برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از مخاطرات زلزله برای 30 هزار دانش آموز در مدارس اشاره کرد و افزود: این جامعه دانش آموزی می تواند آموزش های لازم را به خانواده ها منتقل کرده و از این طریق فرهنگسازی صورت گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اضافه کرد: از دانشگاه ها انتظار می رود با بررسی شرایط موجود و احصا نقاط ضعف و قوت، با رویکرد اینکه حادثه خبر نمی کند نسبت به ایمن سازی اماکن و بناها و برگزاری کلاس ها و همایش های آموزشی اقدام کنند.
وی گفت: برخی دانشگاه ها سال ها پیش بنا شده و به طور طبیعی به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده اند بنابراین ضرورت دارد که پیش از وقوع حادثه، اقدامات لازم صورت گیرد.
این مسئول افزود: در صورت ایجاد سالن بحران در دانشگاه ها با ایجاد تعامل بین سازمان های امدادی و خدماتی این آمادگی وجود دارد که نسبت به تجهیز این اماکن اقدام کرد.
مهرور با بیان اینکه مدیریت بحران استان دارای 14 کارگروه است خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان از پژوهشگران و مدیران بحران دانشگاه ها در برخی از این کارگروه ها استفاده کرد تا در جریان مباحث قرار گیرند و از ظرفیت های متقابل بهره برداری شود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.