زهرا غلامرضایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی ایدز افزود: به دنبال واگذاری فعالیت های حوزه پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب اعتیاد به بهزیستی، راه اندازی باشگاه مثبت با هدف ارائه خدمات حمایتی، مشاوره ای و درمانی به افراد مبتلا به اچ آی وی مثبت در دستور کار معاونت پیشگیری این سازمان در استان ها قرار گرفت و در قزوین نیز این باشگاه از سال 1392 مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به بیماران ایدز است.
این مسئول همچنین گفت: برگزاری کلاس های آموزشی،مشاوره های فردی و خانوادگی، توزیع سبدغذایی،کمک هزینه های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین ارایه کمک هزینه تحصیلی به فرزندان بیمار و فراهم نمودن موقعیت های شغلی برای بیماران واجد شرایط و افراد تحت پوشش از خدمات این باشگاه است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: امروزه با شناخت دقیق عوامل بیماری ها و چگونگی گسترش آن راه های پیشگیری از بیشتر آنها شناسایی شده است.
این مسئول اضافه کرد: ایدز که از سه دهه پیش شیوع یافت و امروز به سرعت در حال گسترش در همه نقاط جهان است، یک بیماری عفونی محسوب می شود که راه های انتقال منحصر به فردش، آنرا از سایر بیماری های عفونی متمایز می کند.
غلامرضایی اظهار کرد: انتقال از راه ارتباط جنسی محافظت نشده میان ناقلین، تزریق خون آلوده، استفاده از وسایل تزریق مشترک آلوده باعث می شود تا این بیماری جز بیماریهای رفتاری طبقه بندی شود بنابراین راه های پیشگیری از این بیماری نیز به صورت ویژه بوده و با تغییر رفتار میسر خواهد بود.
وی با اشاره به عواقب مخرب ایدز بر فرد بیمار و خانواده وی و همچنین جامعه، گفت: اثرهای این بیماری سیستم خانواده و فرد، نظام های سلامت،مسائل سیاسی و اجتماعی و حتی تولید را تحت تاثیر خود قرار می دهد و هزینه های زیادی به کشور وارد می کند.
از سال 65 تاکنون 223 بیمار مبتلا به ایدز در استان شناسایی شده اند اما بدون شک آمار مبتلایان بسیار بیشتر از این رقم است.
10آذر برابر با اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.