مریم جمشیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی زیربنای توسعه متوازن و پایدار در کشور هستند و هرگونه تلاش، وقت گذاشتن و هزینه کرد در این حوزه ها سرمایه گذاری درازمدت در کشور محسوب می شود که قواعد آنی و آتی زیادی برای کشورها به ارمغان می آورد.
وی تاکید کرد: دولت دوازدهم بی شک برای کم و کیف این قواعد و قوانین هم و غم جدی خواهد داشت و همچون دولت یازدهم به صورت موشکافانه و عمقی به آنها پرداخته و هزینه خواهد کرد و بسیاری از قالبهای خودساخته اجتماع در زمینه عدم طرح این آسیب ها و پنهان کاری آنها را نیز خواهد شکست.
جمشیدی افزود: آسیب هایی که دولت یازدهم و پس از آن دوازدهم در حوزه های اجتماعی با آنها دست و پنجه نرم می کند حاصل 10 سال بی توجهی و کم توجهی به این آسیب هاست و از سوی دیگر در سالهای اخیر آسیب هایی را در حوزه های مختلف دیدیم که به دلایل مختلف گذار از دوره ای به دوره ای دیگر از لحاظ پیشرفت تکنولوژی، تمدن و همه دستاوردهایی که به نوعی باعث جهانی شدن دولت و کشور می شود، شکل گرفت.
وی تاکید کرد: این آسیب ها و عدم پرداختن و توجه به آن می تواند اثرات و لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد کند و از زوایای مختلف پیشرفت و توسعه جامعه را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
جمشیدی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به صورت ویژه به آسیب های اجتماعی پرداخت، برای حل این آسیب ها وقت گذاشت، هزینه کرد و اعتبارات خاص در نظر گرفت و بسیاری از آسیب های اجتماعی را علنی کرد تا قبح مطرح کردن آنها از بین برود، چرا که عدم طرح آنها در دوران گذشته موجب رشد آنها در لایه های پنهان جامعه شده بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد، مواد مخدر، فساد، فحشا، بی دینی، گرایش به عقاید خرافی و امثال اینها دغدغه های امروز جامعه هستند و مسائلی مانند طلاق عاطفی و رسمی که در سالهای گذشته روند صعودی داشته، اقدامات فرهنگی زیادی صورت گرفته است.
جمشیدی با تاکید بر تداوم جدی تر این اقدامات و راهکارها در دولت دوازهم افزود: در دولت یازدهم توانستیم جلوی رشد طلاق را با برنامه ریزی های مختلف از جمله بررسی طلاق به صورت نقطه به نقطه در شهرستان ها، توجه به مشاوره های مختلف و برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های ویژه زوجین بگیریم .
جمشیدی گفت: هرچند آماری که در زمینه های مختلف آسیب های اجتماعی داریم زیبنده کشور و استان نیست اما اقدامات فرهنگی زیادی در زمینه این آسیب ها انجام شده که نیاز به بازه زمانی یک دهه دارد تا نتیجه خود را نشان دهد، دولت دوازدهم نیز با ادامه این روند با اهتمام بیشتر در مهار آسیب ها توفیق بیشتری خواهد داشت.
خبرنگار:فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.