به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، در پیام این مرجع تقلید آمده است: حادثه دردناک زلزله در بخش بزرگی از کشور ما و عراق، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
پیام ادامه یافته است: متاسفانه در این مصیبت غم بار تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان، جان خود را از دست داده و به لقاء‌الله پیوستند. مصیبت بسیار سنگین است و فقط لطف و فضل الهی می‌تواند آن را جبران نماید.
آیت الله صافی گلپایگانی با تسلیت این واقعه اندوه بار به خانواده‌ های مصیبت دیده و مردم شریف استان کرمانشاه، از خداوند متعال، رحمت و غفران جان باختگان و شفای کامل برای مجروحان را مسالت کرده و از دولت محترم و نهادهای مردمی و انقلابی و مردم شریف ایران خواسته است با هر وسیله‌ ممکن، مصدومان و گرفتاران این حادثه را کمک و یاری نمایند و مومنین مجاز هستند از سهم مبارک امام(ع) کمک کنند.

** جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی آورده است: حادثه مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌ باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، موجب تاثر و تاسف شدید گردید.
پیام حاکی است: در این شرایط وظیفه تمام مسئولان استانی و کشوری ایجاب می ‌کند در رفع آلام مردم مصیبت دیده با نهایت سرعت، همت و تلاش به کمک و امدادرسانی بپردازند. بی شک ملت همیشه در صحنه ایران نیز در این عرصه مهم و خطیر به صورت داوطلبانه و همچنین به صورت سازمان یافته برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان خواهند شتافت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام ضمن عرض تسلیت این حادثه دردناک به ملت ایران به خصوص مردم مصیبت دیده مناطق غرب کشور، برای درگذشتگان این حادثه رحمت و مغفرت الهی، برای مصدومان و مجروحان شفای عاجل، و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسالت کرده است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 یکشنبه 21 آبان با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
طبق آخرین گزارش های رسمی اعلام شده در پی حادثه مزبور، 423 تن جان خود را از دست داده اند و هفت هزار و 156تن مصدوم شده اند.
/8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.