به گزارش روز دوشبنه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در پیام آیت الله علوی گرگانی آمده است: از همه مردم شریف و به خصوص امدادگران محترم می خواهم که نهایت تلاش خود را برای امداد و کمک به آسیب دیدگان مبذول داشته تا کمی از آلام این عزیزان کاسته شود.
پیام ادامه یافته است: خبر درگذشت تعدادی از مسلمانان در مناطق شمالی عراق و تعدادی از هموطنان ما در مناطق مرزی غرب کشور موجب تاثر و تالم اینجانب گردید. پیام حاکی است: امید است خداوند به بازماندگان این حادثه تلخ صبر و اجر جمیل عنایت فرماید و درگذشتگان را مشمول رحمت خود قرار دهد و مجروحین این حادثه را هر چه زودتر سلامت عنایت فرماید.

**مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز نیز با صدور پیامی ضمن اظهار همدردی با مصیبت زدگان و داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور تاکید کرده است: حادثه زلزله غرب کشور که منجر به جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیز گشت، موجب تاسف و تاثر همگان گشت.
پیام ادامه یافته است: تخریب ساختمان ها و برخی از زیر ساخت‌های این مناطق بویژه در استان کرمانشاه، موجب دشواری‌های زیادی برای هموطنان‌مان گشته است که لازم است مسئولان و خدمت‌گزاران محترم نسبت به رفع سریع خسارت‌های وارده اقدام نمایند. در این میان خدمت رسانی‌های اولیه به مردم عزیز این مناطق از اولویت برخوردار می‌باشد.
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام ضمن عرض تسلیت این حادثه به عموم ملت شریف ایران به خصوص خانواده‌های داغدیده، از مسئولان محترم تقاضا کرده است نسبت به بسیج امکانات و رسیدگی سریع به امور زلزله زدگان بویژه امداد رسانی به مجروحان حادثه، اقدام های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
براساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 407 کشته و بیش از 6هزار و 700 مصدوم برجا گذاشته است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.