به گزارش ایرنا، قاسم جهانبخش روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه افغانستان شناسی (خاستگاه خورشید) در استان البرز، افزود: دانشجویان افغانستانی که در ایران سکونت و اشتغال به تحصیل دارند نقش و رسالت مهمی برای معرفی افغانستان نوین به نسل جدید دارند و باید نهایت تلاش را دراین زمینه داشته باشند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی با برگزاری جشنواره افغانستان شناسی (مسابقات قرآنی-مسابقات ورزشی-مسابقات هنری)، هیات مذهبی و همچنین اعزام زائران به عتبات عالیات، ثبت نام از دانش آموزان غیر مجاز در مدارس آموزش و پرورش زمینه را برای رشد اتباع افغانی برای بازگشت به کشور و ساختن این کشور فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی و سازماندهی لازم در راستای تحقق و عملیاتی شدن برنامه ها و سیاستهای فرهنگی در خصوص جامعه هدف اقدامات مؤثر و مفیدی انجام دهند.
در این نمایشگاه برخی کتاب‌های چاپ شده در افغانستان، اشعاری از شاعران افغانستان به خط نستعلیق، تصاویری از گنجینه طلای باختری، سکه‌های تاریخی، تصاویری از آرامگاه‌های مشاهیر افغانستان، اماکن تاریخی، مناظر طبیعی، تصاویر برخی هنرمندان افغانستان و نقاشی‌های دوره تیموریان، لباس‌ها و غذاهای سنتی مردم افغانستان، صنایع دستی، به نمایش گذاشته شده است.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.