به گزارش خبرنگار ایرنا، ربیع فلاح روز یکشنبه در آئین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان عالیه میرزا زمانی ساری افزود:
امروز در ارتباط با کارهای دفاعی ، موشک های بالستیک را در اختیار داریم.
وی اظهار داشت : خودباوری به عنوان یک جریان فرهنگی باید در جامعه نهادینه شود و این عاملی برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان است.
استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که این فرهنگ با اقتدار علمی در پدافند غیر عامل حوزه نظامی نیز به دست آمده است، ادامه داد: پدافند غیر عامل یک اصل و مقوله ای پیوسته است.
فلاح توجه پدافند غیر عامل را نشانه توجه کردن به زیر ساخت های کشور دانست و بیان داشت : پدافند غیر عامل باید در همه شئونات زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی شود تا بازدارندگی ما تقویت و غیر قابل نفوذ شویم .
وی افزود : جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آنچنان اقتدار به دست آورده است که چشم طمع دشمنان را در نطفه کور می کند.
استاندار مازندران گفت : دنیا در ریل خشونت و خونریزی و ترور قرار دارد و برخی از کشورهای آسیایی هر روزشان را با حرکت های تروریستی آغاز می کنند.
وی پدافند غیر عامل را هوشیاری جامعه دانست و افزود : باید برای زیر ساخت های جامعه اولویت بندی و برنامه داشته باشیم
و آموزش و پرورش در این بخش مسئولیت سنگینی دارد.
استاندار مازندران به اهمیت توجه مدیران به مقولات پدافند غیر عامل در مدارس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان ، دانشجویان ،معلمان و استادان دانشگاهها همواره باید به مقوله پدافند غیر عامل توجه کنند.
وی به حوادث طبیعی استان مازندران اشاره کرد و افزود : شناخت و آگاهی از عوامل ایجاد حوادث طبیعی از جمله طوفان و سیلاب برای مردم و مسئولان استان مازندران ضروری است ، زیرا با دانستن می توانیم پدافند غیرعامل را با هدف جلوگیری از خسارت های احتمالی اجرایی کنیم.
فلاح آسیب شناسی ازمشکلات طبیعی و غیر طبیعی را از اقدامات پدافند غیر عامل دانست و ادامه داد : امروز تمام طرح های عمرانی استان با ماهیت پدافند غیر عامل اجرایی می شوند.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات باید با مدیریت و توجه به اقدامات پیشگیرانه حل و فصل شود و این موضوع در استان مازندران که با حوادث طبیعی زیادی مواجه می شود، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.