به گزارش ایرنا، المپیک ویژه مخصوص افرادی است که اختلال هوشی و ذهنی دارند، این افراد شامل؛ افراد دیرآموز، سندرم داون، اوتیسم و کم ‌توان ‌ذهنی و همچنین سالمندانی است که دچار کاهش حافظه شدند.
اصغر دادخواه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: این افراد کم توان ذهنی و هوشی (ID) کشور از 12 برنامه ورزشی، توانبخشی و آموزشی المپیک ویژه ایران بهره مند می شوند.
به گفته وی 40 درصد برنامه های ویژه خاص این افراد ورزشی و 60 درصد غیرورزشی است که برای اعضا و خانواده های آنان برگزار می شود.
دادخواه اظهار کرد: برنامه های غیر ورزشی این مراکز از جمله توانمندسازی خانواده ها، بالا بردن سلامت روان افراد کم توان ذهنی در مدارس و ارتقای سلامت جسمی و روانی این افراد، مهارت آموزی و مشارکت فعال آنان در جامعه کمک می کند.
وی اظهار کرد: تاکنون 80 مرکز المپیک ویژه در 13 استان کشور فعال بوده که با راه اندازی 11 مرکز جدید در استان چهارمحال وبختیاری این تعداد به 91 مرکز افزایش بافت.
دادخواه از برگزاری بیست و دومین همایش بازی های المپیک ویژه ایران در استان مازندران خبر داد و گفت: این همایش دوم و سوم آذرماه سال جاری با شرکت250 تا 300 ورزشکار ویژه از سراسر کشور در شهر ساری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در آیین افتتاحیه نمایندگی المپیک ویژه در استان چهارمحال وبختیاری 11 مرکز المپیک ویژه در این استان افتتاح شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.