معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه این دانشگاه به یک قطب بزرگ صنعتی تبدیل شده است؛ از ثبت چند اختراع کاربردی پزشکی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص دستاوردهای این دانشگاه اظهار داشت: دست آوردهای دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه اختراعات و اکتشافات در چند بخش پیگری می شود؛ بخشی مربوط به حوزه دانشجویی است که دانشجویان دستگاه‌هایی از قبیل دستگاه ضد عفونی کننده قبل از ورود به اتاق عمل و یا بخش‌های ویژه‌ طراحی کرده اند.

 محمد نوری‌سپهر افزود: از دیگر اختراعات دانشجویان ما ماسکی است که آلایندگان میکروبی را حذف می‌کند.

وی اذعان کرد : دانشگاه علوم پزشکی طی چند سال گذشته ارتباط بسیار خوبی را با عرصه صنعت داشته است و هم اکنون در عرصه صنعت های دارویی و بهداشتی همکاری بسیار خوبی داریم.

نوری سپهر اظهار کرد: حاصل ارتباط با صنعت دارویی تولید یک کرم درمان کننده زحم بستر است که در حال حاضر در ۲ مرکز درمانی درحال آزمایش است.

این مسئول افزود: در یکی دیگر از قسمت های فعالیت دانشگاه، ساخت دستگاهی است که امواجی را از خود ساطع می کند که سبب درمان سردردهایی که گاها دارو هم برای درمان آن جواب نداده است می شود.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: علاوه بر این موارد، صندلی هوشمندی را مخترعین ما طراحی کردند که میزان استراحت و قدم زدن فردی که از آن استفاده میکند را مشخص می نماید.

وی گفت : با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به یک قطب بزرگ صنعتی تبدیل شده است و فراوانی موضوعاتی که ما پیگیری میکنیم، زمینه را برای فعالیت با چندین شرکت دارویی فراهم آورده است.

 نوری سپهر در ادامه افزود: این مجموعه در حال حاضر نسبت به ادوار گذشته بسیار قوی تر ظاهر شده است که امیدواریم سبب حمایت هرچه بیشتر مسٸولین و صنعتگران شود.

این مسٸول گفت: در حال حاضر ما یک شرکت در اختیار داریم که در مرکز رشد ما مستقر است، کار این شرکت امحای وسایل فلزی جراحی ارتوپدی است. گاها مشاهده شده که این وسایل در بازار خرید و فروش می شود.

نوری سپهر در پایان گفت: ما در دانشگاه بیشتر مراحل تحقیقات و تست را انجام می‌دهیم، دانشگاه باید بتواند زمانی که می‌خواهد به یک شرکت سرتیفیکیت(Certificate) بدهد، با اطمینان خاطر نسبت به سالم بودن داروی نظر بدهد و این موضوع ابتدای کار و مرحله گذر از دانشگاه است، در مرحله بعدی باید در آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت هم تایید شود، مرحله بعدی در این موارد اخذ تاییدیه های جهانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.