سرپرست بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) در این مراسم گفت: راه اندازی بخش بیماریهای مادرزادی قلب کودکان و بزرگسالان در این بیمارستان یکی از ضرورتهای تشخیص و درمان مبتلایان به اینگونه بیماریها در شمال شرق کشور بود.
دکتر علی خرسند افزود: این بخش در فضایی به مساحت 500 مترمربع با ظرفیت 20 تخت بستری در طبقه همکف بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) راه اندازی شده است.
وی همچنین از راه اندازی بخش اکوکاردیوگرافی برای اکوی جنین و اکوی قلب کودکان و بزرگسالان در همین بیمارستان در مشهد خبر و ادامه داد: بیمارستان امام رضا علاوه بر خدمات رسانی به مجاوران حرم منور رضوی روزانه پذیرای زائران، مسافران و بیماران زیادی از سایر شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای همجوار و حتی سایر کشورها است.
رئیس بخش بیماریهای مادرزادی قلب و قلب کودکان نیز گفت: هم اکنون بیماریهای مادرزادی یک درصد از کل تولدهای زنده در کشور را شامل می شود. تشخیص به موقع اینگونه بیماریها اهمیت بسزایی در علاج قطعی آن دارد.
دکتر بهزاد علیزاده افزود: هم اکنون بسیاری از عملهای جراحی قلب کودکان، بیماریهای مادرزادی قلب کودکان و آنژیوگرافی قلب کودکان در مشهد قابل انجام است.
استادیار بیماریهای مادرزادی قلب و قلب کودکان ادامه داد: این بیماریها با اکوکاردیوگرافیهای دوران بارداری پیش از تولد نیز قابل شناسایی و درمان است بطوری که تا پیش از هفته هجدهم بارداری باید شناسایی و به مراجع قانونی و حقوقی جهت سقط معرفی شود.
وی گفت: از سوی دیگر برخی بیماریهای قلبی در دوران جنینی با دارو و مداخلات آنژیوگرافی قابل درمان است که با افتتاح بخش اکوکاریوگرافی در بیمارستان امام رضا(ع) اکوی جنین و اکوی کودکان و بزرگسالان نیز فراهم شده است.
دکتر علیزاده نقص بین دیواره بطنی قلب و نقصهای جا به جایی عروق بزرگ را شایعترین بیماریهای مادرزادی قلب کودکان عنوان و بیان کرد: بیشتر بیماریهای قلبی در صورت تشخیص به موقع با روشهای غیرجراحی و آنژیوگرافی و یا روشهای جراحی قابل درمان است.
وی افزود: بسیاری از بیماریهای مادرزادی قلبی علل ناشناخته دارند. مصرف برخی از داروها، ازدواجهای فامیلی، بیماریهای ژنتیکی و ناهنجاریهای جنینی از دیگر علل ایجاد بیماریهای مادرزادی قلب به شمار می روند.
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز گفت: این بیمارستان با هزار تخت فعال و سابقع 80 سال فعالیت هم اکنون بیش از یک سوم کل بیماران مراجعه کننده به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در خراسان رضوی پذیرش می کند.
دکتر عبدالله بهرامی افزود: عملیات اجرایی دومین بیمارستان امام رضا در همین محوطه با 610 تخت بیمارستانی از سال 1387 شروع شد و در اسفند پارسال با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
وی گفت: این بیمارستان که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساختهای درمانی خراسان دارد به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی شهر مشهد دارای 22 اتاق عمل و 10 بخش اصلی است. بیمارستان 610 تختخوابی با توجه به اتاق عملهای مجهز و متعدد، بیشتر جراحی محور است و راه اندازی بخش بیماریهای مادرزادی قلب و قلب کودکان یکی از بخشهای تخصصی آن می باشد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.