به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: این پیروزی بزرگ موجب شد تا کشور سوریه پس از 6 سال و عراق بعد از سه سال از جنگ و خونریزی کفار و داعشی ها رهایی پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه این پیروزی بزرگ حاصل رهنمودهای رهبری، مرجعیت و رزمندگان جهان اسلام است، اظهار کرد: جمع شدن همه نیروهای مسلمان در جهان و سازماندهی قوی توسط فرمانده سپاه قدس ایران باعث شد جریان تکفیری با شکست روبرو شده و مقاومت پیروز شد.
وی تصریح کرد: این پیروزی همچنین حاصل ایثارگری شهدا مدافع حرم و تبعیت از ولایت است که لازم است مسئولان البرز برای این پیروزی مراسم باشکوهی بگیرند تا در آن از خانواده معظم شهدا مدافع حرم، رزمندگان و مجروحان جبهه مقاومت در این استان به پاس ایثار و حماسه اشان تجلیل کنند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه با پیروزی جبهه مقاومت پرونده داعش در منطقه خاورمیانه بسته شده است، یادآور شد: اما با بسته شدن این پرونده منطقه وارد مرحله جدیدی شده است که باید با بصیرت و هوشیاری از خط مقاومت پاسداری کرد، زیرا توطئه های استکبار علیه مسلمانان جهان به ویژه ایران پایانی ندارد.
خطیب نماز جمعه کرج افزود: باید فراموش نکنیم که دشمن داریم و مردم استان البرز هر هفته در نماز جمعه با سردادن شعار مرگ بر آمریکا یادآوری می کنند که آمریکا دشمن ما است.
حسینی همدانی گفت: برای اینکه به عمق این پیروزی بزرگ و وظایف هر مسلمانی در دفاع از حریم اسلام پی ببریم، با دقت نامه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و پاسخ رهبر معظم انقلاب به این نامه را مطالعه کنیم.
وی در ادامه سخنانش به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان پرداخت و اضافه کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری به نکات مهمی اشاره کردند که همه باید به آن توجه کنیم تا در مقابل آمریکا موضع گیری درستی داشته باشیم.
** شهادت امام حسن عسگری
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امام حسن عسگری (ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسید. ایشان 6 سال آخر عمرشان امامت کردند و در دوره این امام بود که شبکه تشکیلات قوی از شیعیان به اوج خود رسید.
حسینی همدانی بیان کرد: این امام بزرگوار در پادگان زندگی می کرد و در شرایط سختی مردم را هدایت می کرد و نامه هایی که برای اهالی قم، شیخ صدوق و... نوشته اند به عنوان سندهای تاریخی از آن دوران نگهداری می شود.
** سالروز تاسیس بسیج
امام جمعه کرج به 5 آذر سالروز تاسیس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این نیروی مردمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد تا در هر زمان و شرایطی مردم مدافع انقلاب و اسلام باشند و در امور مختلف جامعه بر حسب ضرورت وارد میدان شوند و امنیت ایجاد می کنند.
حسینی همدانی بسیج را یک حضور جهادی در عرصه های مختلف دانست و یادآور شد: از روی بصیرت و آگاهی نیروهای بسیجی وارد میدان می شوند که نمونه آن را می توان در دوران جنگ ، وقوع حوادث مانند آسیب دیدگان زلزله و حضوری فعال در عرصه های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با تمام قوا دید.
وی با بیان اینکه اولین نیروهایی که بلافاصله پس از زلزله اخیر در کشور رخ داد همین نیروهای مردمی بسیجی بودند که در صحنه حضور پیدا کردند تا به مردم خدمات لازم را ارائه دهند.
وی با بیان اینکه دستور تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام راحل پیش از آغاز جنگ تحمیلی صادر شد، ادامه داد: این شجره طیبه در جنگ و پس از آن در قالب های گوناگون خدماتی ارائه داده به جامعه که ادامه می یابد.
امام جمعه کرج تصریح کرد: امروز یکی از وظایف مهم بسیج هدایت نسل جدید و بسط و گسترش فضایل معنوی در جامعه است. پیروزی در عراق و سوریه نیز حاصل الگوگیری از بسیج ایران است و با این تشکیلات بود که به پیروزی رسیدند.
** روز نیروی دریایی
خطیب نماز جمعه کرج به 7 آذر روز نیروی دریایی پرداخت و گفت: این نیروی خدوم نیز در دفاع و امنیت کشور نقش مهم دارد که این روز را به همه نیروهای جان بر کف آن تبریک می گوئیم.
** حمایت از آسیب دیدگان زلزله
حسینی همدانی افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده مرهمی بر دل حادثه دیدگان بود و دل مردم را شاد کرد.
وی بیان کرد: در این سفر رهبر معظم از مردم آسیب دیده دلجویی کردند و دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به عملیات مربوط به آماده سازی اسکان و سایر خدمات را صادر کردند.
وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در این سفر بر متمرکز کار کردن نیروها در ارائه خدمات حمایتی تاکید کردند و در استان البرز نیز بر این مهم اشاره کردیم تا برای آسیب دیدگان در بخش ساخت کانکس اسکان موقت اقدام کنند.
امام جمعه کرج گفت: در البرز همواره بر بکار گیری نیروی بومی، متخصص و سالم برای پست ها در دستگاه های اجرایی تاکید می کنیم، چون این استان نیاز به چنین نیروهایی دارد.
خطیب نماز جمعه کرج در خطبه اول نماز جمعه به 28 گناه زبان اشاره کرد و افزود: با تهمت زدن به شخصیت و منزلت اجتماعی دیگران آسیب نزنیم و از زبان خود مراقبت کنیم.
حسینی همدانی افزود: این بیماری ریشه در تخریب کردن دیگران، سستی ایمان، حسادت و بزرگ شدن انسان در محیطی که این اینگونه حرف زدن و عمل کردن عادی باشد و همچنین روحیه تکبری دارد.
وی در ادامه به پیامدهای زبان توهین آمیز پرداخت و گفت: زبان در دو بخش فردی و اجتماعی آسیب هایی را به دنبال دارد که باید مراقبت کنیم.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.