فردین حکیمی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای رفع موانع تولید در تلاش هستیم، افزود: باید به این نکته توجه داشت که ظرفیت محیط زیست استان البرزدر حدی نیست که بخواهیم هر صنعتی را مستقر کنیم و باید قبول کنیم که منابع آبی منطقه محدود است.
وی در ادامه به برنامه های اجرایی محیط زیست استان در سال 96 در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بحث حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت: 9 هدف در برنامه هایمان تعریف کرده ایم که هدف اول حفظ، احیاء و بهره برداری پایدار از منابع آب، هوا، خاک و نظارت بر بهره برداری و پیشگیری از منابع آلاینده است.
حکیمی ادامه داد: در بحث پیشگیری از آلودگی هوا توجه ویژه به موضوع آلودگی هوای کلانشهر و پیگیری دستگاه ها از طریق شورای شهر در دستور کار است در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان وظایف محوله به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.
وی یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوای استان را برگزاری کمیته مقابله با گرد و غبار عنوان کرد و گفت: در هر فصل یا بر حسب ضرورت جلسات آن تشکیل می شود که در این بخش تعهداتی در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی، آبخیزداری، حفاظت خاک، آبخوان داری و...به دستگاه های مربوطه محول می شود و در زمان های مقرر از آن ها در خصوص اجرای این تعهدات گزارش می خواهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوا را توسعه فضای سبز و کمربند سبز شهری و همچنین احیای باغات رها شده دانست و افزود: خوشبختانه ما در بحث فضای سبز نسبت به سایر وظایفی که به عهده دستگاه ها هست جلوتر هستیم زیرا در تعهداتی که در بحث فضای سبز داشتیم فراتر از آن بوده ایم.

***تاکید بر استقرار صنایع هایتک و سبز
حکیمی در ادامه تاکید بر استقرار صنایع هایتک (صنایع پیشرفته) و سبز در استان برای کاهش آلودگی هوا، گفت: علیرغم اینکه با کمبود منابع آب مواجه است ولی از طرفی ما با توسعه فعالیت های صنعتی مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: برای کمک به حفظ و توسعه اشتغال درخواست های متعددی مبنی بر توسعه فعالیت های صنعتی و شهرک های صنعتی تاکید بر این است که صنایعی که مستقر می شوند صنایع پاک و غیرآلاینده باشند و یا هایتک باشند.
وی یکی دیگر از تاکیدات برای استقرار صنایع جدید را ایجاد صنایع غیرآلاینده عنوان کرد و افزود: در این بخش تاکید بر این است که از منابع آبی پایدار که همان پساب یا فاضلاب تصفیه شده مطابق با استانداردهای محیط زیستی، استفاده شود.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.