رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با توجه به شرایط موجود در تعامل با محیط زیست هستند نه در تقابل با آن .

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص نزدیکی شهرک سفیدرود به شهر رشت و مشکلات توسعه شهری در آینده گفت : روندی را در نظر گرفته ایم تا نه تنها شهرک صنعتی سفیدرود بلکه تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با توجه به شرایط موجود در تعامل با محیط زیست باشد نه در تقابل با آن .

وی در ادامه افزود : واحدهای صنعتی که تا رده سه محیط زیست و جزء صنایع پاک هستند، مانند صنایع تک که آلودگی‌های کمتری دارند را در شهرک صنعتی سفیدرود مستقر کرده ایم .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: اعتقاد داریم شهرک صنعتی سپید رود رشت نه تنها مشکلی برای شهر رشت ایجاد نمی کند بلکه کمک حال شهر رشت هم خواهد بود .

وی در ادامه افزود : یکی از اهداف ما برای رفع مشکلات شهر رشت استقرار صنوف آلاینده و مزاحم شهر رشت در شهرک سفیدرود است که برای این منظور حدود 70 هزار هکتار از اراضی این شهرک به استقرار صنوف آلاینده مزاحم مثل صافکاری ها ، نقاشی ها ، آهنگری ها و غیره درنظر گرفته شده  است .

شهیدی در خصوص روند احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت بیان داشت : تصفیه خانه سفید رود با 350مترمکعب در ثانیه و 2/4 میلیارد تومان  اعتبار  بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی افزود : باتوجه به اینکه هنوز فاز توسعه شهرک شروع نشده است قرارداد تصفیه خانه منعقد شده است و 25درصد سطح آن به فضای سبز اختصاص داده شده است .

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : اگر به مسائل با دید فنی نگاه شود و با این گونه قضایا علمی برخورد کنیم میتوانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

وی در ادامه افزود : با شهرداری رشت و شورای  اصناف هم تفاهم نامه امضا شده و کارها بزودی در این زمینه انجام خواهد گرفت .

شهیدی در پایان بیان داشت: انشالله  شهر رشت فقط از تولید و اشتغال بهره مند شود نه از آلودگی  صنعتی سفید رود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.