عبدالرضا ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته افراد متقاضی وضعیت اراضی به صورت دستی استعلام می کردند که اکنون این روش تغییر کرده است.
وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر برون سپاری بخشی از فعالیت های خود به بخش خصوصی، اظهار داشت: به همین منظور شهرستان ساوجبلاغ استان البرز پایلوت اجرای طرح سامانه سامط از سال گذشته شد که تا پایان 95 حدود یک هزار استعلام توسط مردم در سامانه سامط به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با همکاری دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری نیز تمام استعلام های منابع طبیعی در سراسر استان از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
ابراهیمی افزود: مردم برای ثبت استعلام های خود در دفاتر پیشخوان دولت می توانند به نزدیکترین دفتر به محل سکونت خود مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به دفاتر نزدیک به محل اراضی وجود ندارد که این امر ضمن اینکه کمک زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد از تردد بی مورد جلوگیری کرده و از همه مهم تر به امر اشتغال زایی و فعال سازی بخش خصوصی و نظام مهندسی کمک شایانی کرده است.
وی با اشاره به اینکه ثبت این استعلام ها در دفاتر پیشخوان منجر به ایجاد فعالیت های جدید در این دفاتر شده، اظهار داشت: این امر موجب جذب نیروهای جدید در این دفاتر شده که یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی که همان اشتغالزایی می باشد را محقق کرده است.
معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: هم اکنون این سامانه در 27 دفتر پیشخوان استان فعال شده که موجب به کارگیری 27 نیروی جدید شده ولی با توجه به وجود 230 دفتر پیشخوان دولت پیش بینی می شود که در کل برای 230 نفر اشتغالزایی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه طراحی سامانه سامط توسط استان البرز انجام شده، افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در اجرای بحث برون سپاری فعالیت ها اجرای آن را به سراسر کشور با استفاده از الگوی البرز صادر کرد که هم اکنون این فعالیت در 10 استان کشور انجام می شود.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.