مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: در سال جاری 13 میلیون قطعه ماهی در منابع آبی استان رها ساسزی می شود
.

به  گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، میرآرمان واعظی در جلسه بررسی وضعیت آبزیان در استان با بیان این مطلب گفت: این میزان ماهی ها از نوع قزل آلا ماهیان گرمابی کپور، آمور، سرغنده و فیتوفاک در استخرهای پرورش ماهی و منابع طبیعی و نیمه طبیعی آزاد سازی می شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با اشاره به اینکه میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در سال گذشته در استان هشت هزار و 510 تن بود، خاطرنشا کرد: انتظار می رود  این میزان در سال جاری به بیش از 9 هزار تن افزایش یابد.

به گفته وی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان شیلات کشور استان اردبیل موفق شد در شاخص های اختصاصی شیلات استان های غیر ساحلی امتیاز کل یک هزار را به خود اختصاص دهد.

واعظی یادآور شد:  اداره کل شیلات استان در شاخص‌های اساسی رتبه های عالی را به خود اختصاص داده است بطوریکه در سرانه مصرف آبزیان با کسب 150 امتیار، میزان تولید آبزیان پرورشی با کسب 550 امتیاز و میزان اشتغال مستقیم در زیر بخش شیلات شامل صید و آبزی پروری با کسب 150 امتیاز و تولید ماهیان زنیتی با کسب 150 امتیاز 100 درصد امتیاز را کسب کرده است.

وی گفت: سرانه مصرف آبزیان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی 2/10 کیلوگرم ، میزان اشتغال در زیر بخش شیلات در برنامه ششم توسعه 623 نفر و میزان تولید آبزیان پرورشی هفت هزار و 998 تن و میزان تولید ماهیان زینتی در برنامه ششم توسعه یک هزار و 200 هزار قطعه می باشد که اداره کل شیلات استان موفق شده به سقف های ملی تعیین شده سازمان شیلات دست یافته و 100 درصد به برنامه های متعهد شده عمل کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.