با پیگیری اصحاب رسانه استان البرز، کارگر شهرداری از زندان آزاد شد.

به گزارش ایلنا، بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی آغاز شد که سارا دشتگرد، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر این کلانشهر با اشاره به مشکل کارگر پاکدست شهرداری کرج، گفت: چندی پیش یکی از پاکبان‌های شهرداری کرج به دلیل عدم پرداخت دیون به زندان افتاد که بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع وی با کمک فرد خیری آزاد شد و در این میان نقش خبرنگاران در انعکاس این موضوع مطرح بود که بابت آن باید به جایگاه خبرنگاران و رسانه ارج نهاد.

وی بیان کرد: این پاکبان در سه مرحله پول های کلانی را که در سطح شهر پیدا کرده به صاحبان آن تحویل داده است اما چندی پیش به دلیل مصدومیت در حین کار خانه‌نشین و سپس به علت بدهی روانه زندان شد. 

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر نیز عنوان کرد: این فرد پاکبان که به دلیل ارایه خدمات شایسته و بازگردانده مال مردم به آنها بدون هیچگونه چشم داشتی در سطح شهر مطرح شده و الگوی شهروندان است به جای تشویق و ارج نهادن به شخصیت وی از کار در شهرداری محروم شده بود و به همین دلیل رسانه ها خواستار پیگیری وضعیت وی شدند.

محمدحسین خلیلی اردکانی در ارتباط با نقش رسانه ها در آزادسازی کارگر شهرداری، اظهار داشت: معمولا سنسور جاهایی به کار می رود که سریع خطر را اطلاع رسانی کند. رسانه ها همان نقش مهم را در جامعه شهری ایفا می کنند و این اخطارها را به گوش مسئولین می رسانند. 

وی گفت: در تمام کشورهای پیشرفته مهمترین ارگانی که باعث می شود از فساد جلوگیری شود، رسانه ها هستند. اینکه مقام های بالای کشورهای پیشرفته در صورت قانونی نبودن کار، استعفا می دهند؛ به دلیل افکار عمومی است که با رسانه ها، شکل می گیرد. 

خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه رسانه ها در بیان صادقانه اخبار مسئول هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنند انتقام گیرانه برخورد نکنند و کارشان برای ساختن و سازندگی باشد و محل آزاد انتشار اطلاعات باشند.

وی ادامه داد: مطرح کردن مشکل کارگر خدوم شهرداری کار رسانه ها بود و خوشحالیم که باعث برطرف شدن مشکل معیشتی و اشتغال این کارگر پاکدست شد.

در ادامه جلسه اصغر نصیری شهردار کرج  در مورد پاکبان پاکدست اخراج شده شهرداری، گفت: این فرد به دلیل اخراج از شهرداری دیگر جزو پرسنل این ارگان نبود اما زمانی که از این موضوع مطلع شدیم با شهردار منطقه ای که پاکبان مربوطه در گذشته در آن فعالیت داشته است هماهنگ شده تا مشکل وی بررسی و پبگیری شود که در نهایت فردی خیر بدین منظور برای آزادسازی وی از زندان اقدام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.