به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدرضا نعمت‌ زاده در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: بعضی از قراردادها با شرکت های خارجی را دستگاه های دولتی منعقد کردند مثل قرارداد نفتی توتال که در آن، برنامه انتقال دانش فنی پیش بینی شده است .
وی افزود: سال گذشته در وزارت صنعت، یک پیوست فناوری تهیه و به صورت عام اعلام شد تا این پیوست به عنوان راهنما در تمامی قراردادها منظور شود.
نعمت زاده خاطر نشان کرد: در این پیوست فناوری، کارهایی که طرفین باید انجام دهند و متعهد شوند آورده شده است ولی نباید تنها در نوشتن قرارداد اکتفا نمود بلکه باید ارتباط برقرار کنیم و نیازها را تعریف کنیم.
وی افزود: من معتقدم اگر طرف ایرانی پیشنهادهای خود را به طور مشخص مطرح کند طرف خارجی حتما همکاری می کند.
عضو هیات امنای پژوهشگاه مواد و انرژی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه می بایست با هدف بازار و علم جهانی همراه شود و در این مسیر حرکت کند.
وی بر ایجاد شبکه های علمی دانشگاهی و تولیدی در سطح بین المللی تاکید کرد و گفت: ما می توانیم کاری که کشورهای دیگر از طریق این شبکه ها انجام می دهند تا حرفهای خود را بیان کنند، انجام دهیم و خود را مطرح کنیم.
وی همچنین اظهار داشت: پژوهشگاه می تواند با استفاده از شبکه آزمایشگاه ها حاکمیت خود بر دانشگاه ها را در حوزه مواد و انرژی اعمال کند.
این عضو هیات امنای پژوهشگاه مواد و انرژی در دولت های مختلف مسئولیت هایی از قبیل وزارت صنایع و وزارت صنعت، معدن و تجارت را عهده دار بوده است.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت فردیس البرز مستقر است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.