به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز جمعه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امید است سهم کهگیلویه و بویراحمد از صنعت کشور تا پایان دولت دوازدهم به 2 تا سه درصد برسد.
وی افزود: سابقه بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد محدود بوده و تنها مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب است و دولت یازدهم نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه مهم اقتصادی در استان داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت اندک است.
عدل هاشمی پور اظهار داشت: یکی از دلایل مهم استقبال محدود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سالانه حدود 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: حدود 20 تا 30 درصد از این میزان به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد و مابقی نیز باید صادر شود.
وی افزود: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی این استان خام فروشی شده و یا با قیمت ناچیز توسط دلالان و واسطه‌ها خریداری و به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 220 روستای این استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون گازرسانی شده‌اند.
عبدالرحمن خادم اظهار داشت: باید تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در بخش صنعت بیش از پیش به سوی مصرف بهینه‌تر انواع حامل‌های انرژی از جمله گاز هدایت شوند.
وی افزود: مردم و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به شرکت گاز این استان اقدام کنند تا خدمات رسانی به دیگر مشترکان به نحو بهتری انجام شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دادگستری این استان آماده حمایت قضایی از سرمایه گذاران بومی و غیربومی و تأمین امنیت آنان بوده و در همین راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
الماس گشتاسبی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کنونی نیازمند سرمایه گذاری هر چه بیشتر توسط بخش دولتی و خصوصی برای کمک به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اقتصاد دانش بنیان زیربنا و لازمه تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است.
یوسف نیکروز اظهار داشت: نخبگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند از طریق اقتصاد دانش بنیان کارآفرین شده و عده‌ای از جوانان جویای کار را مشغول به کار کنند.
وی خواستار حمایت روز افزون وزارت صنعت، معدن و تجارت از سه شرکت دانش بنیان فعال در کهگیلویه و بویراحمد شد.
نیکروز افزود: صنعت کهگیلویه و بویراحمد سنتی بوده و پویایی هر چه بیشتر آن نیز مستلزم مجهز شدن به فناوری‌های جدید خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک حدود 120 زن کارآفرین در این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کنند که انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت آنان را مورد حمایت هر چه بیشتر قرار دهد.
فریبا رحمان پور خواستار برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه دولت الکترونیک و آشنایی هر چه بیشتر آنان با فناوری‌های جدید شد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد بین زنان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در زمینه صنایع دستی، اظهار داشت: اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد تشکل‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف این استان ضروری است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.