به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان روز شنبه به نقل از رضا رحمانی اضافه کرد: بخشی از این طرح ها در صنایع مربوط به بسته بندی اجرا می شود.
وی که در جریان بازدید از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان سخن می گفت، افزود: نمایشگاه بزرگ اصفهان نیز تولیدات، محصولات و خدمات کشور را عرضه می کند بنابر این این پروژه فرصت بسیار خوبی برای تولید کنندگان است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ایجاد نمایشگاه بزرگ اصفهان در مرکز کشور برای عرضه و تقاضای محصولات و کالاهای تولیدی کشور مؤثر است.
وی با بیان اینکه تولید بدون تقاضا معنایی ندارد، بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان برای تولید و حمایت از صادرات کالاهای ساخت داخل حیاتی است.
رحمانی ادامه داد: ایجاد امکانات عرضه و تعاملات جدید و گسترده، تقویت مراودات تولیدکنندگان داخلی با یکدیگر و آماده شدن برای صادرات از دیگر تأثیرات این پروژه است.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح نمایشگاه بزرگ اصفهان، سهم این شهر در صنعت نمایشگاهی و استانداردهای نمایشگاهی کشور ارتقا می یابد و اقتصاد استان را تقویت می کند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان یکی از پروژه های اساسی و تعیین کننده است که می تواند الگویی برای کل کشور باشد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث نمایشگاه بین المللی استان اصفهان شهریور سال 94 با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.
این طرح در زمینی به مساحت 22 هکتار در شرق شهر اصفهان و در دو مرحله احداث می شود.
این طرح از تمام امکانات و زیرساخت های لازم نمایشگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است.
زیربنای نمایشگاهی و خدماتی این پروژه در مرحله اول معادل 25 هزار متر مربع است که در مرحله دوم تا یکصد هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان سال گذشته اعلام کرده بود: مجموع پیشرفت مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان 40 درصد است، این مرحله در 17 هکتار به یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که 750 میلیارد ریال برای بهره برداری اولیه از آن مورد نیاز است.
رسول محققیان افزود: تاکنون 300 میلیارد ریال برای نمایشگاه جدید اصفهان هزینه شده است.
وی گفت: سه سالن اصلی(منطقه) در مکان جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان در نظر گرفته شده است و ساختمان 'رجیسترین'(ورودی و ثبت نام) این سه منطقه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله نازک کاری رسیده است.
وی با اشاره به آماده شدن دو هزار و 500 متر مربع فضای ملاقات و نمایشگاه های دائمی و فرهنگی افزود: یکهزارو 500 مترمربع فضای خدماتی و پشتیبانی در منطقه دو دارای 70 درصد پیشرفت و دو هزار مترمربع منطقه ورودی مُسقف و ساختمان مدیریتی سالن ها دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.
محقیان خاطرنشان کرد: قرارداد دوم با پیمانکار نیز برای آماده سازی اسکلت فلزی سالن اصلی نمایشگاه با اعتبار 150 میلیارد ریال از تیر امسال منعقد و اجرا شده که تاکنون 20 درصد پیشرفت داشته است.
گ/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.