محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در حاشیه سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری با اجرای سیاست هایی درباره مدیریت واردات از جمله ثبت سفارش از طریق اعمال استانداردهای مرتبط و کمک در جهت تامین نقدینگی کارخانه های لاستیک سازی تا پایان سال شاهد رشد 17 درصدی تولید این صنعت خواهیم بود.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: یکسری طرحهای در حال توسعه و نیز 2 تا 3 طرح برای تولید 50 هزار تولید از سوی برخی شرکت ها در حال اجراست و امیدواریم در یک برنامه میان مدت به ظرفیت 500 هزار تن در سال برسیم.
صالحی نیا با بیان اینکه هم اکنون بخشی از نیاز کشور در زمینه لاستیک از خارج وارد می شود گفت: افزایش تولید با نوسازی و اصلاح خطوط واحدهای تولیدی و ایجاد سه واحدتولیدی در این بخش حاصل می شود .
وی همچنین با بیان اینکه افزایش کیفی محصولات از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای جذب مشتریان داخلی و کاهش واردات لاستیک به کشور است گفت این مهم نیز با نظارت جدی بر روی تولیدات و توجه به استاندارد تولید حاصل می شود.
صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت که برای شرکت در سیزدهمین لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در این استان حضور یافته بود از مراحل تولید کارخانه لاستیک کویر یزد و شرکت صنایع جهان الکترونیک، تولید کننده بردهای مدار چاپی نیز بازدید کرد.
سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران با محور آمیزه‌کاری،‌ ارتقای تکنولوژی، اقتصادی مقاومتی و صادرات به میزبانی استان یزد آغاز و سه روز ادامه دارد.
دبیرخانه این همایش سه روزه 263 مقاله تخصصی دریافت کرده که 30 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می‌شوند.
در این همایش 50 شرکت داخلی و خارجی، آخرین محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کردند که از این تعداد 22 شرکت داخلی و مابقی خارجی هستند.
تولید کنندگان صنعت لاستیک ایران و دیگر کشورهای فعال در این حوزه ، محصولات خود را در نمایشگاهی با مساحت دو هزار متر مربع و 57 غرفه در دو حوزه تولید و مواد اولیه لاستیک به نمایش گذاشتند.
1968/6197خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.