به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز پنجشنبه در دوره آموزشی قضات دادگستری استان البرز، افزود: یکی از شاخص‌های کارآمدی هر سازمانی میزان توانمندی‌های علمی منابع انسانی آن سازمان است و آموزش نقش بسیار برجسته‌ای در ارتقا و تعالی سازمانی دارد.
وی اضافه کرد: در دستگاه قضایی به دلیل اهمیت و سختی کار، آموزش همیت مضاعفی دارد؛ با توجه به تغییرات پی‌در‌پی در قوانین در دهه اخیر نیاز جدی به آموزش‌های نوین وجود دارد و ارائه این آموزش‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است.
فاضلیان با اشاره به اینکه نوآوری در قوانین اتفاقی همه‌گیر در کشورهای مختلف جهان است که به تناسب مصنوعات و خدمات جدید رخ می‌دهد گفت: متاسفانه آنچه در کشور ما اتفاق می‌افتد سرعت زیاد در تغییرات قوانین است که از ضعف در بدنه کارشناسی سیستم قانونگذاری ما حکایت دارد تا جایی که در بعضی اوقات برای برطرف کردن این نقص‌ها به آرای وحدت رویه متوسل می‌شوند.
وی گفت : متاسفانه در مواردی شاهد بودیم در صدور آرای وحدت رویه یا آیین‌نامه‌ها به جای تفسیر قانون در واقع قانون گذاری جدید صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه علم قاضی بر اساس آموزه‌های اسلامی یکی از ادله اثباتی در حق الناس و حق الله است بر لزوم افزایش دانش قضایی قضات تاکید کرد و متذکر شد: علم، ایمان و عدالت سه رکن قضاوت عادلانه هستند.
رئییس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: اگر یک قاضی با علم و دانش در یک پرونده ورود پیدا کند سرعت و دقت رسیدگی هم افزایش می‌یابد و بالعکس اگر یک قاضی در تشخیص خود دچار خطا شود مردم و تشکیلات قضایی متحمل زیان می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه آموختن در نظام قضایی نقطه پایانی ندارد، بیان کرد: اولین نتیجه اینکه یک قاضی احساس کند دیگر نیازی به آموزش ندارد ایجاد حس غرور و تکبر در وی است.
7414/1535خبرنگار: وحیده عسکری **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.