به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز سه شنبه در جشن توانمندسازی 2 هزار و 452 خانوار و آیین واگذاری 296 دستگاه خودروی نیسان زامیاد و 54 دستگاه تراکتور به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در جیرفت، افزود: باید در این نهاد عده ای جذب شده و به درستی توانمند شوند و از تحت حمایت خارج شوند تا در ادامه افراد جدیدی تحت حمایت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد افراد را توانمند کرده و تبدیل به کارآفرین می کند، ادامه داد: هدف اصلی کمیته امداد، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده ها است.
وی با بیان اینکه نگاه ویژه ما به جنوب استان کرمان باید به عمل تبدیل شود، گفت: برای روستائیان توانمند، اختصاص خودروی زامیاد را داریم که بخش زیادی از این اعتبارات بصورت قرض الحسنه است.
وی با تاکید بر اهمیت قابلیت های ایجاد شده از سوی نظام، تصریح کرد: این قابلیت ها بسیار خوب است و آرزوی ما این است که بیشتر به جای تسهیلات بلاعوض، به سمت قرض الحسنه برویم.
فتاح بر توسعه فرهنگ کار، ارزش کار و حرمت کار تاکید کرد و ادامه داد: آموخته های قرآنی و احادیث، همواره تاکید زیادی به موضوع کار داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه غرفه های این نمایشگاه توانسته است، هنر مردم جنوب کرمان را به خوبی به نمایش بگذارد، تصریح کرد: در سال گذشته در استان کرمان چهار هزار و 500 نفر تسهلات اشتغال زا را دریافت کرده اند و امسال این تعداد دو و نیم برابر شده و به یک میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است که نشاندهنده رشد خوبی در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه نگران منابع تسهیلات پرداختی به مددجویان نیستیم، اظهار کرد: تسهیلات بایستی به اهل آن و در زمان مناسب داده شود تا منتهی به اشتغال شود، چرا که معتقدم اگر این تسهیلات داده شود و اشتغالی ایجاد نشود مشکل بدهی هم به مددجویان اضافه می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 1.5 میلیارد دلار با اذن رهبری از صندوق ذخیره ارزش برداشت می شود و این تسهیلات در حوزه روستائی و شهری باید به خانواده هایی اعطا شود که منجر به توانمندسازی آنها شود.
وی بر تشخیص صحیح در نسخه های پرداخت وام تاکید کرد و افزود: برای جنوب کرمان به همت دولت و مجلس و پیگیری کمیته امداد، مستمری مددجویان چندبرابر شده و در حال پرداخت است و ما نباید همه کمک های خود را به سمت صدقه ای و بلاعوض ببریم چرا که این موضوع برای نظام خوب نیست و نباید قصه یارانه را به شکلی دیگر تکرار کنیم.
فتاح با تاکید بر اینکه در کمیته امداد باید باعقلانیت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود، تصریح کرد: امسال سهم بانک ها 2 برابر شده و باید نسبت به پرداخت این تسهیلات همت ویژه ای صورت گیرد، زیرا در صورت عدم جذب این تسهیلات، اعتبارات به مرکز برگشت داده می شود.
وی به افتتاح 2 هزار فقره نیروگاه خورشیدی در کهنوج اشاره کرد و گفت: این نیروگاه ها می تواند نقش خوبی در تامین منابع مالی مددجویان داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم در کشور برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی به جنوب استان کرمان اختصاص یافته است، گفت: برای هر نیروگاه 250 تا 300 میلیون ریال تسهیلات از سوی کمیته امداد پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه استاندار کرمان به اشتغال، کاملا متعالی است، تصریح کرد: با فقر نباید بازی کرد و باید کارآفرینی و ارزش کار را زنده تر و مضاعف کنیم بنابراین نیاز است تا ظرفیت های موجود در جنوب استان کرمان بالفعل شوند.
وی از صندوق کارآفرینی امید نیز تقدیر کرد و گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی در خدمت محرومان است و پیام امداد این است که همانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی با محرومان برخورد شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در ادامه این آیین گفت: توسعه کسب و کار در توسعه اقتصادی مناطق تاثیر به سزایی دارد و این موضوع باید محور کار در حوزه اشتغالزایی باشد.
اصغر نورالله زاده با اشاره به اختصاص تسهیلات برای واگذاری خودروهای زامیاد و تراکتور به مددجویان امداد، اظهار کرد: با ایجاد شبکه زنجیره ای در جنوب استان، امیدواریم حلقه مفقوده در حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: ظرفیت های کشاورزی جنوب استان کرمان، نیازمند ایجاد کارخانجات فرآوری است تا این محصولات قابلیت صادرات و عرضه به تمام جهان را داشته باشند.
وی بیان کرد: با تصویب قانون حمایت از کسب و کارهای روستایی و پرداخت تسهیلات از محل صندوق ذخیره ارزی به اذن رهبری، در نظر داریم اعتبار ضریب را به گونه ای انتخاب کنیم که جنوب استان از این تسهیلات بیشتر استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، در این آیین تفاهم نامه احداث نیروگاه های خورشیدی پنج کیلوواتی برای اشتغال مددجویان امداد استان کرمان بین کمیته امداد؛ صندوق کارآفرینی امید و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان به امضا رسید.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7440/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.