زهرا درگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج گفت : 175 هزار ورزشکار در استان های مختلف کشور در رشته ژیمناستیک فعالیت دارند که دانش آموزان بخشی از این آمار سازماندهی شده را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه رشته ژیمناستیک یکی از رشته های پرهزینه در حوزه ورزش است ،خاطر نشان کرد: ساخت سالن های تخصصی و تجهیز آن به امکانات مورد نیاز ورزشی نیز به سادگی با توجه به اعتبار کمی که به این فدراسیون اختصاص می یابد، امکان پذیر نیست.
وی خاطر نشان کرد: قهرمان پروری در ژیمناستیک که رشته ای پایه در ورزش کشور محسوب می شود ، نیازمند توجه به ژیمناستیک دانش آموزی در استان ها دارد.
وی با اشاره به اینکه در کشور تنها 10 سالن تخصصی برای رشته ژیمناستیک وجود دارد، یاد آور شد: یکی از این سالن ها ی تخصصی در استان البرز است که در مدت زمان کوتاهی مورد بازسازی و تجهیز برای میزبانی از مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی دختر و پسر سراسر کشور البته با حمایت ویژه مسئولان استانی قرار گرفته است.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشور ادامه داد: حمایت از این رشته مادر می تواند به سلامت، افزایش سرانه ورزشی جامعه و پیشرفت همه رشته های ورزشی در کشور بیانجامد.
درگاهی اضافه کرد: حضور دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور حاکی از آن است که در استان ها باید به این رشته تخصصی بیش از گذشته توجه شود.
وی گفت: برخی از استان ها در این مسابقات کشوری فقط یک نفر شرکت کننده به ویژه در بخش دختران داشته اند که این مهم نشان از توجه کم به رشته مهم ژیمناستیک دارد.
وی ادامه داد: از یکم شهریور ماه شاهد برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی دختر و پسر سراسر کشور به میزبانی استان البرز به مدت دو هفته هستیم.
وی تاکید کرد: مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور به میزبانی استان البرز در سطح بالایی اجرا شده است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.