به گزارش ایرنا ، حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست با شرکت کنندگان دوره های ضمن خدمت کشوری مهارت افزایی هنرآموزان شاخه کاردانش در مرکز تربیت مربی کرج به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: این قراردادها با هدف کیفیت بخشی به دوره های آموزشی - مهارتی با توجه به نیاز بازار کار در جامعه بسته شده است.
وی یاد آور شد: این قراردادها با نهادها و کشورهای خارجی از جمله چین و کره جنوبی برای همکاری در زمینه آموزش منعقد شده است.
رئیس مرکز تربیت مربی کرج بیان کرد: برگزاری دوره های تخصصی برای علاقمندان به رشته های مختلف مهارتی البته بر اساس نیاز بازار کار در بخش فنی و حرفه ای بستر تربیت نیروی ماهر و تقویت اقتصاد مقاومتی را در پی دارد.
عزیزی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی - مهارتی در کشور باید با فرآیند کاربردی دنبال شود، خاطر نشان کرد: نظام آموزشی کشوردر آموزش و پرورش نیاز به اصلاح دارد تا رابطه‌ای مستحکم بین آموزش و پرورش و بازار به وجود آید.
وی اضافه کرد: 16 دپارتمان در مرکز تربیت مربی کرج برای تربیت و آموزش مربیان برای پایداری و گسترش دانش تخصصی عملی آموزش های فنی حرفه ای برای اجرا در سال 96 با رویکرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز تربیت مربی کرج ادامه داد: با مشارکت آموزش و پرورش البرز برای ارتقای کیفیت آموزش وپرورش کشور برای 32 نفر از تمام استان‌های کشور در دوره ضمن خدمت مربیان در این مرکز در حال اجراست.
وی تاکید کرد: باید در ساعات مقاطع‌ متوسطه و راهنمایی دوره اقتصادی و بازار را در آموزش و پرورش گنجانده شود تا هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت نیاز بازار کار کشور سوق داده شود.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.