به گزارش ایرنا، سید علی موسوی در آیین افتتاح دوره های ضمن خدمت کشوری مهارت افزایی هنرآموزان شاخه کاردانش که روز شنبه در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، نخستین ضرورت در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تغییر و تحول تکنولوژی در کشور است که مبدا این امر باید از آموزش و پرورش کلید زده شود.
وی با بیان اینکه درتمام کشورهای دنیا ، سیستم آموزشی فنی حرفه ای بر اساس 4 ضرورت برنادی مه ریزی شده است، اظهار کرد: در ایران نیز باید به ضرورت که شامل تکنولوژی ، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی است بیشتر توجه شود.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد پایدار در جامعه باید به آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش که در همه استان ها از سوی فنی حرفه ای و آموزش و پرورش در حال اجراست توجه شود تا افراد جامعه بر حسب علاقه و استعدادشان آموزش ببینند.
معاون سازمان فنی حرفه ای با اشاره به اینکه فناوری خودرو در کشور بسیار با اهمیت است ، افزود: واحدهای تحقیق و توسعه کشور باید به سمت رونق بخشی به صنایع تجاری و درآمدزا البته با نگاه آموزش مهارت های متناسب با نیاز جامعه اقدام کنند.
موسوی در ادامه احیا اقتصاد دانش بنیان را در جامعه ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین راهکار برای تحقق این امر پاسخگویی سریع آموزش و پرورش به بازار کار است که باید در درس‌های مقاطع راهنمایی و متوسطه ، پیش بینی و گنجانده شود.
وی اظهار داشت: اعتبارات مالی این اجازه را به آموزش و پرورش نمی‌دهد که تمام رشته‌های فنی و حرفه ای را در کشور آموزش دهد لذا برای گسترش دوره های آموزش بر حسب نیاز بازار در آموزش و پرورش نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی دارد.
موسوی افزود: رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجود در آموزش و پرورش توان ایجاد 100 هزار شغل در کشور را دارند که به دلیل وجود مشکلات اعتباری و زیرساختی تنها 30هزار شغل را می‌توانند تامین کنند.
وی تغییر و تحول در سیستم هدایت تحصیلی و مشاوره آموزش و پرورش را ضروری دانست و بر استعدادیابی فردی اردوهای علمی با محوریت کارورزی و مهارت‌آموزی فنی وحرفه‌ای تاکید کرد.
وی بیان کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با رشته های فنی حرفه ای و کاردانش باید برای برگزاری اردوهای علمی با محوریت کارورزی و مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای از سوی آموزش و پرورش برنامه ریزی شود.
هنر آموزان کشور در 6 دوره آموزش عملی - تئوری در مرکز تربیت مربی کرج آموزش می بینند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.