مهشید موقر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون یک هزارو890 خانواده در این استان زیر پوشش دفتر توانمندسازی خانواده و زنان هستند که یک هزار و 282 خانوار آنها را می توان بازتوان ساخت.
وی ادامه داد:برای بازتوانی این خانواده ها حمایت های مادی و معنوی توانمندسازی در دوبخش مستمر ( کمک هزینه زندگی ، هزینه دانشجویی )، غیرمستمر( کمک هزینه های درمانی ) به زنان سرپرست خانوار ارائه شده است .
موقر گفت: راه اندازی یک کلینیک مددکاری اجتماعی و یک مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی به عنوان مراکز تخصصی ارائه خدمات مددکاری و توانمندسازانه در شهرستان های کرج و اشتهارد ازدیگر اقدامات صورت گرفته ازسوی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در البرز است.
وی، آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت های کارآفرینی و کسب و کار فاز سوم ،آموزش غربالگری و بیماری های مربوط به زنان، علایم افسردگی و راه های مقابله با آن، آموزش تغذیه سالم ،مهارت های فرزند پروری،آموزش بهداشت و سلامت روان از دیگر اقدامات موثر از سوی بهزیستی دراین زمینه عنوان کرد.
موقر افزود: همچنین آموزش مهارت های مورد نیاز خانواده های تک فرزندی،آموزش مهارت های حرفه ای نیز برای بازتوانی هرچه بیشتر زنان مورد توجه قرار گرفته است.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.