به گزارش ایرنا، علی نواداد روز چهارشنبه در نشست بررسی مصوبات دهگانه ابلاغیه وزارت کشور به ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری آذربایجان شرقی در تشریح برنامه ها و طرح های حوزه زنان افزود: تاکنون جلسات اقتصاد مقاومتی در حوزه کارآفرینی زنان به صورت مستمر برگزار شده است.
آذربایجان شرقی یکی از سه استان الگوی کشور در اقتصاد مقاومتی بود که در ارزیابی سال گذشته وزارت کشور دز این زمینه مقام نخست را از آن خود کرد.
وی ادامه داد: بانوان کارآفرین با ثبت نام در سامانه بهین یاب (سامانه اعطای تسهیلات رونق تولید) می توانند از مزایای این سامانه جهت دریافت تسهیلات طرح رونق تولید بهره مند شوند.
نواداد گفت: بانوان آذربایجان شرقی در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرین بوده اند و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید از توان بانوان استان بیش از پیش بهره مند شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر مصوبات دهگانه ابلاغیه وزارت کشور به ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری ها، در هر زمینه اقتصادی حامی کارآفرینان زن استان هستیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: با توجه به سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی به دنبال تهیه و تدوین سند توسعه زنان و خانواده استان هستیم و بر همین اساس مقرر شده شورای راهبردی زنان و خانواده تشکیل شود.
پروین اشراقی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف در حوزه زنان و خانواده افزود: کمیته های سلامت، آموزش و پژوهش، توانمندی سازی، اشتغال و کارافرینی، آسیب های اجتماعی زنان و خانواده استان تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد دانشجویان استان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: در کمیته کارآفرینی زنان و خانواده استان به دنبال اشتغال و آموزش مهارت های لازم برای زنان جهت حضور در بازار کار هستیم.
اشراقی راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان، پیش بینی ساز و کارهایی برای تسهیل در اعطای تسهیلات، پیگیری در راستای اجرای بندهای قانون مشاغل خانگی و ایجاد حداقل دو مرکز دائمی عرضه و فروش محصولات زنان را از جمله بندهای مصوبات دهگانه ابلاغیه برشمرد.
وی اظهار کرد: حمایت ویژه از زنان فعال و کارآفرین در عرصه گردشگری، حمایت ویژه از طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی با رویکرد فرهنگی و تسهیل و تسریع در روند اعطای مجوز فعالیت به سازمان های مردم نهاد زنان فعال در عرصه کارآفرینی و اشتغال زایی از دیگر مصوبات این ابلاغیه است.
وی اضافه کرد: در این ابلاغیه همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی مورد حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی را به اختصاصی بخشی از فرصت های شغلی خود به زنان سرپرست خانوار الزام کرده است.
آذربایجان شرقی از جمله استان های فعال در زمینه تولید و اعطای تسهیلات رونق تولید محسوب می شود، به گونه ای که استان سال گذشته نزدیک به 600 میلیارد تومان در این ارتباط تسهیلات پرداخت کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.