به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز سه شنبه در محل شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد، با بیان اینکه پایش واحدهای راکد در شهرک های صنعتی البرز صورت گرفت، ادامه داد: سال گذشته توسعه شهرک صنعتی کوثر با مساحت بالغ بر 156 هکتار، فاز اول شهرک اشتهارد 2 با 240 هکتار آغاز شد که در مجموع هزار و 23 هکتار در نظر گرفته شده است.
شاهمرادی گفت: مقداری زمین در اشتهارد یک موجود است که بیش از 100 هکتار که به شهرک اضافه شده و فضا باز شد در نیمه اول امسال با تامین بخشی از زیرساخت ها امکان واگذاری به سرمایه گذاران فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه امسال بیشتر درصدد فعالیت های نرم افزاری با واحدهای صنعتی مد نظر قرار داده شده، افزود: توسعه بازار واحدهای صنعتی بیشترین اهمیت را در برنامه های سال 96 شرکت شهرک های صنعتی البرز دارد که در این رابطه تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل تعاونی های خرید مشترک از جمله برنامه ها است.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط استان البرز در خصوص تامین آب، بدون استثنا اولین شرط استقرار واحدها و سرمایه گذاران صنایع کم آب بر، پاک، دوستار طبیعت و با قابلیت بازچرخانی آب است.
وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولیت توسعه بازار واحدهای صنعتی نیز به عهده شرکت شهرک های صنعتی است گفت: دعوت از رایزنان بازرگانی برای حضور در استان برای پیشبرد اهداف صادراتی و نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک داخل و خارج کشور از اهم این برنامه ها است.
این مسئول افزود: تدوین کتاب الکترونیکی راهنمایی تولیدات استان، مشارکت جدی در کارگروه توسعه صادرات، نمایشگاه مجازی عرضه تولیدات واحدهای برتر استان، همکاری در جهت اعزام واحدهای صنعتی به سایر کشورها و اعزام کارشناسان برای آگاهی از روند بروز علوم در تولید و صنعت از جمله اقدامات در دستور کار امسال است.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده که البرز به عنوان پایلوت برای بازاریابی جهانی معرفی شود که در البرز نیز شاخص های تولید کالایی نسبت به تهران نیز بیشتر است چراکه واحدهای کلیدی و برندهای معتبری در البرز مستقر هستند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.