به گزارش ایرنا، علی یزدانی عصر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مشوق های متعددی برای شهرک های صنعتی کشور در نظر گرفتیم و در روز شنبه آینده در جلسه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی اختیارهای شهرک های صنعتی به استان ها تفویض خواهد شد تا در روند کار مردم سرعت ایجاد شود.
وی با بیان این که 40 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی کشور مستقر هستند گفت: هم اینک 88 هزار واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری است که 80 هزار واحد آن صنایع کوچک و 4 هزار واحد آن متوسط است.
یزدانی با بیان این که واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رایگان است افزود: تنها هزینه ای که از صاحبان صنایع دریافت می شود حق انتفاع است که جهت خدمات آب، برق و گاز، زیرساخت ها، معابر، آتش نشانی و تصفیه فاضلاب دریافت می شود.
وی تعداد شهرک های صنعتی غیر دولتی مجوزدار در کشور را 65 مورد برشمرد و گفت: در شهرستان آران و بیدگل نیز در صورت موافقت شهرداری ،2 مجوز شهرک غیر دولتی صادر می شود.
مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: برای اداره شهرک های صنعتی نیز قانون وجود دارد که تا کنون 250 شهرک صنعتی با انتخابات هیات رییسه خود را انتخاب کردند و از قوانین تبعیت می کنند.
وی با اشاره به این که شهرک های صنعتی از قانون شهرداری ها جدا است افزود: ما در شهرک های صنعتی پروانه رایگان صادر می کنیم و حتی نمایشگاه هایی هم ایجاد و در اختیار صاحبان صنایع قرار می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود در شهرک های صنعتی موجود به خصوص در شهرستان آران و بیدگل هر سرمایه گذار با برنامه زمان بندی و اشتغال از صفر تا 75 درصد بعنوان مشوق تخفیف بگیرد.
شهرستان آران و بیدگل با تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی که 50 درصد تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل می دهد رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 600 کارخانه فرش ماشینی و 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.