به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جهانگیر شاهمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در شرکت شهرک‌های صنعتی  البرز برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت شرکت شهرک‌های صنعتی در سال گذشته از نظر زیر ساخت‌ها مناسب نبوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه زمینی برای واگذاری به بخش صنعت وجود نداشت، گفت: تمام تلاش خود را برای اصلاح زیرساخت‌های فیزیکی انجام داده‌ایم، برنامه پایش واحدهای راکد و برنامه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته به شدت پیگیری شد.

وی با تاکید براینکه تا حدود زیادی مشکلات شرکت شهرک‌های صنعتی برطرف شده است، بیان‌کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی توسعه شهرک صنعتی کوثر با مساحتی بالغ بر 156 هکتار، فاز اول شهرک صنعتی اشتهارد 2 با 240 هکتار و اضافه شدن بالغ بر 100هکتار زمین به شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شده است.

شاهمرادی با بیان اینکه برنامه امسال بیشتر روی فعالیت‌های صنعتی مدنظر قرار داده شده است، افزود: توسعه بازارهای داخلی و خارجی واحدهای صنعتی استان البرز بیشترین اهمیت را در برنامه‌های سال‌جاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی و کم‌‌آبی‌های موجود در استان البرز گفت: واحدهای تولیدی که در استان البرز مستقر می‌شوند حتما بایستی کم آب‌بر، پاک و دوست دار محیط زیست باشند زیرا آلودگی هوا تاثیرات متقابلی دارد.

وی افزود: واحد‌ها صنعتی باید حتما دانش بنیان با تکنولوژی بالا باشند چراکه مجوزهای سازمان صنعت، معدن و تجارت بر مبنای این اصول است.

شاهمرادی درباره مشکلات فروش محصولات واحدهای صنعتی و برنامه‌های مدنظر در استان البرز، گفت: معاونت صنایع کوچک در شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است که در جهت توسعه بازار واحدهای صنعتی استان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک در داخل و خارج کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: کتاب الکترونیکی تولیدات استان البرز تهیه میشود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با تاکید براینکه هماهنگی لازم  برای شرکت در کارگروه توسعه صادرات استان البرز انجام شده است، بیان کرد: نمایشگاه مجازی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان در دست اقدام است و هماهنگی برای شرکت تولید کنندگان در نمایشگاهای داخلی و خارجی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی به خارج از کشور در برنامه‌های این شرکت قرار دارد، گفت: هماهنگی‌های لازم در جهت معرفی استان البرز به عنوان پایلوت برای بازاریابی کشوری معرفی شده است و این استان شاخص‌های تولید کالایی بسیار بالایی دارد.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه ما مشکل ساختاری در بانک‌های کشور داریم، بانک‌ها شریک تجاری نیستند بلکه شریک در سود هستند، بیان کرد: این حجم سود تسهیلاتی برای بخش صنعت اصلا مقرون به صرفه نیست و این سود برای بخش صنعت باید تک رقمی باشد تا واحدها برای اخد تسهیلات و تقویت تولید انگیزه داشته باشند.

وی درباره شرایط واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: از متقاضیان در صورت خرید اقساطی 20 تا 30 درصد مبلغ کل زمین دریافت می‌شود و مابقی آن در اقساط 3 ساله بدون سود دریافت می‌شود، در صورت خرید نقدی و راه اندازی پیش از موعد واحد تولیدی تخفیف  دیگری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621032
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.