به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج حجت اله غلامرضایی ادامه داد: برگزاری جشنواره لاله ها و نمایشگاه گل و گیاه در کرج به تقویت رابطه مردم و محیط زیست منجر می شود و شهروندان را نیز برای تلاش در جهت حفظ و توسعه سرانه فضای سبز دغدغه مند می سازد. جشنواره لاله ها جلوه ای از زیبایی های طبیعت و عالم خلقت را به تصویر کشیده و هر رهگذری را جلب و محو تصاویر بدیع و شگرف می نماید.

این مسئول شهری ادامه داد: جا دارد که شهرداری کرج با بهره مندی از توان و مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه اقدام نماید و ضمن کمک به تولیدکنندگان گل و گیاه و درختچه های زینتی و تقویت اشتغالزایی، به نیازهای شهر و شهروندان در این پاسخ مثبت گوید. این مهم کرج را به هویت باغشهری اش در گذشته نزدیک می کند و در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رویدادهای این چنینی روحیه شهروندان را تلطیف می کند و فضای مثبتی را در بین شهروندان ایجاد می نماید، بیان داشت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج می تواند برای افزایش جذابیت های این رویداد که اکنون رنگ و بوی ملی نیز به خود گرفته است، از تولیدکنندگان مطرح گل و گیاه در سطح منطقه و جهان برای شرکت در جشنواره لاله ها و نمایشگاه گل و گیاه دعوت نماید تا بر زیبایی و شکوه آن افزوده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که استان البرز به شدت با معضل آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی درگیر است، باید شهروندان را نیز در درختکاری و رشد سرانه فضای سبز سهیم ساخت و در فضاهایی همچون جشنواره ها و نمایشگاه های گل و گیاه می توان فرهنگِ پرورش گل و گیاه در فضای خانه و محیط های آپارتمانی را ترویج کرد و آموزش های لازم را نیز به ایشان ارائه نمود.

غلامرضایی اذعان داشت: فضاهایی همچون جشنواره لاله ها جسم و روح انسان را از خستگی ها و گره های عاطفی خالی می سازد و دعوتگر به آرامش و مهربانی است. در زندگی شلوغ شهرنشینی که افراد از صبح تا شام با انواع مشغله های فکری و روحی دست و پنجه نرم می کنند و زمینه برای ابتلا به بیماریهای روحی و افسردگی فراهم می باشد، باید به دنبال پیاده سازی برنامه هایی باشیم که شادی آفرین است و انرژی مثبت را در جامعه پمپاژ می نماید.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617226
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.