به گزارش ایرنا، ذبیح الله قائمی در شورای برنامه ریزی استان البرز که پیش از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته 9 جلسه شورای برنامه ریزی با 520 مصوبه برگزار شد که 96 مصوبه شامل 86 درصد اجرایی و عملی شده است، افزود: 7 جلسه اتاق فکر نیز با 139 مصوبه برگزار شده که 132 مورد محقق شده است.
قائمی با بیان اینکه کارگروه ها نیز 29 جلسه در استان تشکیل دادند، ادامه داد: بیشترین جلسات مربوط به کارگروه زیر بنایی بوده و بیشترین تحقق مصوبات مربوط به کارگروه امور اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به اینکه مطالعات شناسایی منشاهای داخلی و خارجی تولید گرد و غبار صورت گرفته است، افزود: زمانبندی برای تثیبت کانون های گرد و غبار نیاز به پیگیری دارد همچنین تولید و نگهداری مالچ و بسیاری موارد دیگر نیز باید به وضوح مشخص شود ولی تاکنون پاسخ درستی در این رابطه گرفته نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز با تاکید بر اینکه موضوع پهنه بندی زمین های زراعی استان نیز نیاز به پیگیری بیشتری دارد، گفت: این موارد باید مورد بررسی جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی با اشاره به احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، گفت: ماده 34 مربوط به شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که در تمامی ابعاد استان ورود کرده و لزوم برنامه ریزی در این رابطه را مشخص می کند.
قائمی اضافه کرد: صادرات غیر نفتی و سیاست های تجارت خارجی، بررسی راه های تجهیز و جذب منابع همچنین پس از اندازهای بخش غیردولتی در استان البرز مطرح و در ماده 34 بررسی خواهد شد همچنین موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیگر نیز مد نظر است.
وی با اشاره به سرشماری سال 95 و نتایج حاصل از آن، گفت: استان البرز با مساحت 5هزار و 284 کیلومتر مربع کوچکترین استان کشور، با جمعیت 2 میلیون 712 هزار و 400 نفر و رشد جمعیت سالانه 2 و 37 صدم درصد استان یازدهم کشور است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز همچنین گفت:‌ بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 سهم جمعیت شهری استان از 90.5 درصد در سال 90 به 92.6درصد رسیده و جمعیت روستایی استان نیز از 9.5 درصد در سال 90 به 7.4 درصد رسیده است.
قائمی با اشاره به اینکه پس از تهران استان البرز با سوادترین استان کشور با 92.2 درصد است، افزود: استان البرز دارای 4 دهم درصد تغییرات مهاجرت در دوره 5 ساله بوده و از نظر سهم مهاجرت دارای رتبه چهارم در کشور است.
وی اضافه کرد: متوسط نرخ رشد سالانه استان البرز در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.