سید حمید طهائی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سال جدید، تلاش برای شکوفایی به ویژه در حوزه اقتصادی که عنان آن در دست فعالان اقتصادی است، با قوت و قدرتی روز افزون تداوم پیدا می کند.
استاندار البرز با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال، گفت: در دولت تدبیر و امید موضوع اقتصاد به عنوان مولفه ای بوده است که در نامیدن هر سال مورد توجه قرار گرفته، سال گذشته نیز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری تشکیل و به دنبال آن در سطح استان ها نیز این مأموریت به صورت جدی آغاز شد و با تقسیم وظایف، برنامه ها بومی سازی و اجرایی شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سال قبل سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود و بخش قابل توجهی از تکالیف استان البرز در اجرای راهبردها و وظایفی که در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل جلسات هفتگی و حضور مدیران در واحدهای تولیدی و مشارکت و همکاری بانک ها به انجام رسید.
وی افزود: عملکرد یک ساله در این زمینه نشان از آن دارد که دولت با تعامل بخش های دیگر نظیر بخش خصوصی موفق عمل کرده است و این رویه در سال جدید برای رونق تولید و ایجاد اشتغال ادامه می یابد.
استاندار البرز گفت: دولت توانست بعد از سال ها سهم ایران را با 3 میلیون بشکه نفت حدود 3برابر از ذخایر مشترک برداشت کند.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی به ویژه تولید و اشتغال با تلاش همگانی و عزم ملی محقق می شود، گفت: تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را منوط به تلاش همگانی و عزم ملی است.
طهائی با اعلام اینکه درصدد هستیم حوزه اشتغال و تولید بیش از گذشته فعال شود، افزود: برای این منظور از همه توان و ظرفیت ها استفاده می کنیم.
استاندار البرز ادامه داد: برای رفع موانع تولید اقدامات شایان توجهی در استان صورت گرفته است که دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه گزارش کاملی به مردم ارائه دهند.
طهائی گفت: رشد 32 درصدی تعداد معافیت‌های گمرک، رشد 149 درصدی اشتغال صنعتی و رتبه اول کشوری در تولید گل لاله ازجمله ظرفیت‌های این استان به شمار می رود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.