به گزارش ایرنا، عبدالناصر میرچی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:
شرکت بوم ایران مامور شد تا طرح جامع بوم گردی استان البرز را تهیه و تدوین کند که تهیه سه جلد کتاب جمعا' با 800 صفحه حاصل این کار است.
وی با اشاره به اینکه البرز به لحاظ تاریخی ، طبیعی و گردشگری دارای گنجینه های بزرگ است، بیان داشت: در جاده کرج- چالوس به تنهایی چندین منطقه تاریخی ،تفریحی و گردشگری داریم که ازجمله برج میدانک اثر ایلخانی و مغول، کاخ ناصری ، تکیه سپهسالار، پیست بین المللی دیزین و خور را می توان نام برد.
**جاده کرج - چالوس را ثبت ملی می کنیم
میرچی اظهار داشت: جاده کرج - چالوس را یکپارچه در زمینه میراث طبیعی ، تاریخی وگردشگری ثبت ملی خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز افزود: به تمام استان های کشور ابلاغ شده که برای معرفی هر استان المان داشته باشند.
وی گفت:شعار کلیدی ما' البرز سرزمین تجمع اقوام، تنوع زیست و بزرگترین گذرگاه گردشگری است ' که از رسانه های جمعی استان می خواهیم اگر جمله ای بهتر از این سراغ دارند، بدهند تا اصلاح شود.
** اراضی 112هکتاری کاخ تاریخی مروارید محفوظ می ماند
میرچی با اشاره به وسعت 112 هکتاری اراضی و مجموعه کاخ مراورید مهر شهر کرج گفت: قرار است زمین جایگزین به نهادی که این اراضی را در اختیار دارد، بدهند و اراضی کاخ محافظت شود.
وی اظهار داشت : 20 میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت کاخ تاریخی مروارید اختصاص یافته است.
** البرز مورد کم لطفی قرار گرفته است
وی گفت: البرز به عنوان آخرین استان کشور درحق آن کم لطفی شده است زیرا این استان دارای موسسه های آموزشی، دانشگاه ، مراکز فرهنگی، صنعتی ،گردشگری و قطب علم و فناوری است.
وی ادامه داد: این استان این همه زیبایی های طبیعی، تاریخی و گردشگری را به صورت فشرده در خود جای داده است، برخی از استان ها قطب های گردشگری هستند مثل استان های فارس، یزد، اصفهان و خراسان، اما یک استان کوچک در کشور، شهرستان های آن از جمله طالقان و نظرآبادهر کدام دارای تاریخچه بلند تاریخی است.
وی گفت: امروز همه اقوام ایرانی درالبرز زندگی می کنند و تنوع قومی آن از سراسر ایران است.
وی افزود: شهرستان طالقان جای جای آن را می توان به عنوان پوستر در عکس ها استفاده کرد، البرز استان 15 استان کشور را به پایتخت وصل می کند و باید
مسئولان دست به دست هم دهند تا استانی آبادتر داشته باشیم.
میرچی اظهار داشت: میراث فرهنگی طرح زیبایی دارد که تا کنون اجرایی نشده است ومی بایست این طرح در البرز اجرایی شود که عنوان آن 'هر خانه یک موزه است'.
وی گفت: براین اساس اشیایی که قیمتی است و از پدرانمان به ما رسیده در معرض دید قرار دهیم که خانه به یک موزه تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: حتی مشاهیراستان البرز همانندآیت الله طالقانی، شهید سرلشکر فلاحی و شهید محمدحسین فهمیده خود در بحث تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت فراوان است که باید به آن پرداخت.
**تنوع صنایع دستی البرز بالا است
میرچی گفت: استان البرز از صنایع دستی متنوعی برخوردار است که هنوز روی این موضوع به خوبی کار نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: در تمام بخش ها حرف برای گفتن داریم که باید به آن پرداخت وتوجه کرد.
وی بیان داشت: تقویت بخش گردشگری ، طبیعی و تاریخی و صنایع دستی البرز به حمایت مالی مسئولان نیاز دارد.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.