محمد سعید نژاد دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان دریایی بنادر کشور در بندرعباس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی از جمله اولویت های این سازمان می باشد و استان هرمزگان کانون اصلی گردشگری ساحلی و دریایی در کشور است.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در هرمزگان و برنامه ریزی برای توسعه هر چه بیشتر آن، گفت:رونق گردشگری دریایی در هرمزگان باید به سایر مناطق ساحلی کشور نیز توسعه یابد.
سعید نژاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ سفر دریایی را در بین مردم توسعه دهیم که لازمه این امر افزایش ایمنی سفر دریایی و امکانات لازم است و ورود کشتی هایی با قابلیت بهتر و خدمات پیشرفته در این عرصه یک ضرورت است.
به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود، گردشگری دریایی می گویند.
یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران، دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است.
این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
ایران با داشتن پنج هزار و 800 کیلومتر مرز آبی و 17 جزیره بزرگ قابل سکونت از ظرفیت های زیادی برای توسعه دریایی برخوردار است .
استان هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران است که نیمه دوم سال و ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند.
برخوداری این استان از 14 جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی، همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همواره در بین استان های کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین شناخته شود.
هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون 10 بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از 80 شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیتی افزون بر پنج هزار صندلی برخوردار است.
در حال حاضر با ایجاد زیرساخت های مناسب و بکارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری ، در تمامی روزهای سال رفت و آمد به جزایر قشم و هرمز از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس و سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت صورت می گیرد.
بنادرلنگه ، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز جابجایی مسافر و خودرو به جزیره کیش را پشتیبانی می کنند.
بندرهای مسافری استان هرمزگان بیش از 95 درصد ازکل حمل ونقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.