علی قبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مبنای تعلیم حکمت به ‏استناد نهج‏البلاغه، قرآن کریم است که ظاهرش علم و باطنش حکمت است که در این کارگروه تلاش می کنیم تا زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان و اولیاء با کلام و رهنمودهای حضرت علی (ع) در قالب تولید یک محتوای پرورشی فراهم آید.
وی حکمت را روشنایی‏ بخش عقل و خرد ذکر کرد و ادامه داد: انسان می‏تواند با پیروی از شخص مطلع و با فراگیری دانش و تجربه از شخص حکیم، به اصول حکمت مسلط شود که در مدارس این رسالت مهم را معلمان بر عهده دارند.
دبیر کار گروه نهج البلاغه در آموزش و پرورش البرز تقوا را رئیس اخلاق دانست زیرا از مهم‏ترین ارزش‏های اخلاقی، اجتماعی، معنوی اسلام است که این مهم در نهج‏البلاغه مطرح شده است و اعضای کارگروه نهج البلاغه البرز نیز تلاش می کنند تا دانش آموزان دانسته هایشان در این زمینه افزایش یابد.
قبادی اضافه کرد: کارگروه تولید محتوای پرورشی با عنوان تربیت از منظر نهج البلاغه در آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است تا دانش آموزان با مفهوم تربیت از نگاه نهج البلاغه شناخت بیشتری پیدا کنند.
وی در ادامه به تشریح اهمیت مبانی نظری و لزوم عملیاتی نمودن آموزه های دینی و جهان بینی اسلامی در ارتباط با مسائل تربیتی برای جامعه هدف در مدارس ( دانش آموزان - والدین ) پرداخت و خواستار تولید محتوا ی تربیتی از منظر نهج البلاغه از سوی این کارگروه برای استفاده معاونین و مربیان پرورشی در مدارس البرز شد.
وی تصریح کرد: این کارگروه به مدت 6 ماه با عنوان تربیت از منظر نهج البلاغه با مشارکت صاحبنظران و نخبگان استان از حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش فعالیت می کند.
البرز 437 هزار دانش آموز دارد.
2819/6155خبرنگار:مهین مالمیر ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.