مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: حدود 10 روز پیش یک دانش آموز 14 ساله پایه نهم دوره متوسطه اول در مدرسه حیات روستای قاسم‌آباد همدان ناخواسته دستش را بر چارچوب درب آهنی گذاشته بود و بر اثر بستن درب توسط یکی از دوستانش دچار آسیب شدید در 2 انگشت شد.
محمد باب الحوائجی افزود: مدیر مدرسه اقدامات لازم را انجام داده و با فوریت های پزشکی تماس گرفته بود ولی اورژانس در بازه زمانی تعریف شده به موقع نرسید و کمبود امکانات درمانی موجب شد که هیچ اقدامی برای او انجام نشود و این دانش آموز به تهران منتقل شد.
باب الحوائجی با بیان اینکه خود به همراه مدیر و دیگر کارکنان مدرسه در چندین مرحله از این دانش آموز عیادت و دلجویی کرده است ادامه داد: بعد از بازگشت این دانش آموز از تهران مشخص شد که ضرب دیدگی انگشت این دانش آموز مرتفع شده و قطع شدن 2 بند انگشت او منتفی است و هم اکنون تنها یک انگشت این دانش آموز از ناحیه انتهای ناخن دچار آسیب است که پزشکان به کاشت ناخن مصنوعی اقدام کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان اضافه کرد: آموزش و پرورش بالغ بر 30 میلیون ریال کمک مالی به این دانش آموز اعطا کرده و برای رفت و آمد و تکمیل درمان نیز خدمات لزام را در اختیار این دانش آموز و خانواده اش قرار داده است .
باب الحوائجی تاکید کرد: مسئول تعاون آموزش و پرورش ناحیه 2 را موظف به پیگیری موارد کرده ایم و هر تلاشی برای رفع دغدغه های خانواده دانش آموز لازم بوده انجام داده ایم و 19 دیماه جاری نیز باید به بیمارستان تهران مراجعه کنند که وسیله ایاب و ذهاب در اختیارشان قرار می گیرد .
وی گفت : والدین این دانش آموز از آموزش و پرورش رضایت کامل دارند و حتی مدیر مدرسه برای همکاری و دلجویی از بیمار گردنبند خود را فروخته و به خانواده دانش آموز اهدا کرده است و گلایه خانواده دانش آموز از بیمارستان و مرکز درمانی همدان است.
وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان بیمه دانش آموزی دارند و بیمه مسئولیت مدنی نیز اقدامات حمایتی لازم را در صورت بروز هر گونه حادثه انجام می دهد و در مورد این حادثه هم باید بعد از اتمام مراحل بهبودی، کارشناسان پزشکی قانونی با بررسی دست این دانش آموز تا سقف یک میلیارد ریال نقص عضو دیه پرداخت کنند .
به گزارش ایرنا وی در خصوص اقدامات انجام شده در مدرسه حیات بعد از رخ دادن این حادثه نیز گفت: ضربگیر پشت تمامی درب های مدرسه نصب شده و بخشنامه ای مبنی بر بازبینی تمامی درب های مدرسه ابلاغ شده است و در تمامی بازدیدهایی که از مدارس انجام می دهیم همواره بر رفع ایرادات مدارس که ممکن است عامل آسیب های احتمالی شود تاکید شده است.
باب الحوائجی تاکید کرد : از منابع خیران مدارس تاکنون 520 میلیون ریال برای رفع مشکلات به مدارس ناحیه 2 کمک شده است.
وی در توضیح دلیل آهنی بودن درب کلاس های درس برخی مدارس گفت: درب های تمامی کلاس ها در ساختار اولیه چوبی بوده است اما در دوره های گذشته به دلیل کم بودن استحکام بودن درب ها و شیطنت های دانش آموزان پسر که منجر به شکستگی درب ها شده است با درهای فلزی جایگزین شده است.
باب الحوائجی با بیان اینکه قاسم آباد یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه دارد تصریح کرد: مدرسه حیات قاسم آباد که این حادثه رخ داد در ابتدا پسرانه بوده و در آن زمان درب ها آهنی شده و بعدها با مدرسه دخترانه جابجا شده است.
وی تاکید کرد: جایگزینی درب های چوبی با درهای فلزی در تمامی مدارس کشور اتفاق افتاده و مختص همدان نیست و اگر درب های مدارس بخواهد چوبی شود باید نوسازی مدارس تمهیداتی بیندیشد که استحکام بالایی داشته باشد .
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: تمامی درب های مدارسی که جدید احداث می شوند چوبی هستند و به سمت بیرون باز می شوند.
فرزاد تیموری افزود: بر اساس آخرین استاندارها درب کلاس های درس باید رو به بیرون باز شوند که در مواقع خطر درب ها باعث گیرافتادن دانش آموزان در پشت درها نشود .
وی ادامه داد: در مدارسی که در برنامه تعمیر قرار دارند و تعمیر می شوند نیز یکی از اقدامات مهم تعمیر درب های کلاس های درس است .
وی با بیان اینکه مدرسه قاسم آباد از جمعیت دانش آموزی بالا برخوردار است و نیاز به مقاوم سازی دارد گفت: در بهار سال آینده کار مقاوم سازی این مدرسه را آغاز می کنیم تا مشکلی برای بهره برداری از مدرسه و تعطیل شدن کلاس ها به وجود نیاید.
قاسم آباد یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است .
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار: الهام تدین** انتشار: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.