به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی روز شنبه دردیدار جانشین رئیس بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور افزود: شهر مقدس قم به لحاظ ویژگی های خاص خودش حرم اهل بیت(ع) است و تنها مرکز شیعی است که معارف اهل بیت(ع) را درسراسر جهان منتشر می کند و خاستگاه انقلاب می باشد و مرجعیت جهان اسلام نیز در این شهر وجود دارند.
وی اظهار کرد: شکی نیست که شهرها و مکان ها با همدیگر متفاوت هستند، از این رو شهر قم یک مکان خاص و ویژه است و باید نگاه های ویژه ای به این شهر شود.
وی اظهار کرد: در قم، حرم کریمه اهل بیت(ع)، حوزه های علمیه و مسجد مقدس جمکران وجود دارند و این مساله بر امور فرهنگی تاثیرگذار است.
امام جمعه موقت قم بیان کرد: تمامی رفتار و کردار مسئولان جمهوری اسلامی زیر ذره بین نگاه های مردم است و خوشبختانه مسئولان این شهر افراد متدین و دین باوری هستند.
وی با اشاره به مساله عفاف و حجاب در متن عمومی جامعه گفت: مردم باید از روی اعتقاد به سمت حجاب و عفاف بروند نه خوف و ترس، که البته جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن قوانین حاکمیت نیز در این مسیر می تواند تاثیرگذار باشد.
وی با تبیین نقش خانواده ها در ترویج عفاف و حجاب در جامعه گفت: نقش خانواده ها در مساله عفاف و حجاب بسیار مهم است و همان گونه که والدین به فکر معیشت فرزندان خود هستند باید به فکر تربیت اسلامی آنها نیز باشند چرا که روز قیامت باید پاسخگوی این مساله باشند.

* رسیدن به جامعه عفیف از هدف حقوق شهروندی است
جانشین رئیس بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور نیز در این دیدار گفت: بحث عفاف و حجاب و حقوق شهروندی و کاهش تخلفات اداری و افزایش رضایت مندی در 310 بند برای 25 دستگاه در حال اجراست.
علی مولازاده اظهار کرد: این ستاد در راستای تکریم ارباب رجوع و کاستن از نارضایتی های شهروندان و هم چنین تاثیرگذاری بیشتر و روان سازی اقدام ها و خدمات دولتی به شهروندان در حال انجام وظایف محوله و سازمانی است.
وی افزود: برون سپاری اقدام ها و خدمات و الکتریکی کردن آنان و ترویج مساله عفاف و حجاب و برگزاری جلسات در سطح معاونان و استانداران هر استان برای آموزش و اصلاح مساله عفاف و حجاب در ادارات و همکاری با دستگاه های مربوط برای نهادینه کردن امر حجاب در راستای ایجاد جامعه عفیف از اقدام هایی می باشد که انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بر تولید و توزیع پوشاک، نظارت بر مهدکودک ها و فرودگاه ها و مبادی ورودی و خروجی در بحث عفاف و حجاب از جمله اقدام هایی است که در این ستاد در حال اجرا می باشد.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.