اسدالله حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  براساس بررسی های آماری، همسر آزاری با ۹.۴ درصد ،کودک آزاری با ۷ درصد و اختلافات حاد خانوادگی با پنج درصد بیشترین علل تماس با مرکز فوریتهای اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز درمدت زمان شیوع ویروس کرونا به شمارمی رود.
وی ادامه داد: در دوره بروز و شیوع ویروس کرونا، فعالیت اورژانس اجتماعی همچون گذشته ادامه داشت و متناسب با ضرورت ونیاز هموطنان و افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در سطح جامعه، اورژانس اجتماعی علاوه بر فعالیت های معمول خود، به آگاه سازی عمومی درخصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری و توزیع اقلام بهداشتی در بین افراد مذکور به ویژه کودکان کار و خیابان پرداخته است.
حیدری گفت: همچنین به دلیل افزایش قابل توجه تعداد تماسهای برقرار شده با خط تلفن ۱۲۳ که در پی اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص خدمات تخصصی مراکز فوریتهای اجتماعی در سراسر کشور صورت گرفت، اقدام به افزایش تعداد کارشناسان پاسخگوی خط تلفن ۱۲۳ کرده و در این مدت، تعداد چهارکارشناس در تمام طول شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس های مردمی می باشند. 
وی خاطرنشان کرد:   در مقایسه دوره یک ماهه فروردین ۹۹ با دوره مشابه در سال قبل، میانگین تعداد کل تماسهای برقرار شده با خط تلفن ۱۲۳ این استان 
دریک روز از فروردین ۹۸ برابر  ۱۲۲ تماس است که از این بین، ۲۲ تماس مرتبط و مابقی غیرمرتبط با فعالیت های برنامه اورژانس بوده اند. 
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: درحالی که همین آمار در یک روز از فروردین۹۹، برابر ۴۵۰ تماس کل و ۶۴ تماس مرتبط می باشد که در تماس های مرتبط ، ۱۹۰ درصد و در کل تماس ها، ۲۶۹ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.