مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان در زمان کرونا نگران نباشند افزود: قدامات مجموعه سلامت فارس پیرامون انجام واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه در کشور زبانزد است.

دکتر لطفی گفت: برای پیشگیری از ابتلای فرزندان به بیماری‌های قابل پیشگیری، لازم است نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد به وزارت بهداشت برای انجام غربالگری مرحله سوم در کشور با محوریت واکسیناسیون خبر داد و با تاکید بر استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی گسترده در این زمینه، هشدار داد: در صورت سهل انگاری خانواده ها در این زمینه، سطح ایمنی جامعه کاهش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این امر را موجب پیشگیری از بیماری ها نظیر بیماری های تنفسی و سرخک، طبق جدول مشخص شده از سوی مراکز بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: عدم واکسیناسیون برای کودکان، خطر بروز و طغیان بیماری‌ها در جامعه را در پی دارد.

لطفی همچنین حمایت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولیدات داخلی استان فارس را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به بازدید روز گذشته خود از کارگاه های تولیدی ماسک ، فعالیت این مراکز تولیدی و دانش بنیان را بسیار ارزشمند برشمرد و در مورد حمایت دانشگاه از تولید داخلی اعلام کرد: با توجه به اهمیت تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز دانشگاه با بالاترین کیفیت، مجموعه سلامت فارس از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در استان فارس حمایت می کند.

 بی توجهی به واکسیناسیون درفراگیری کرونا، خطر شیوع سراسری سایر بیماری های واگیر را در پی دارد. بیم آن می رود که با سهل انگاری خانواده ها درباره واکسیناسیون کودکان نه تنها دستاوردهای گذشته کشور در این زمینه ضایع شود بلکه در کنار همه گیری کرونا، شاهد همه گیری بیماری های واگیر دیگری همچون فلج اطفال و سرخک نیز باشیم.

تمام کودکان کشور علیه بیماری‌ های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سل، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ B واکسینه می شوند و بیماری‌های سرخک و سرخجه مادرزادی، کزاز نوزادی در مرحله حذف قرار دارند.

کشور ۲۰ سال است که از پولیو عاری شده و بیماری ‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده ‌اند. همچنین وزارت بهداشت سال گذشته تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را مبنی بر حذف ویروس‌های سرخک بومی کشور اخذ کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.