احمدعلی هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت بسیاری از نهادهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و یا ورزشی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت، اظهار کرد: در راستای مبارزه با این بیماری و همچنین پایبندی به شعار در خانه ماندن، نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز برنامه ریزی هایی را انجام داد تا مردم به ویژه قشر کودک و نوجوان از این فرصت برای مطالعه بیشتر و بالا بردن سطح معلومات عمومی و دانش خود استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: فراهم کردن شرایط استفاده از برخی امکانات کتابخانه ای کشور در بستر فضای مجازی پایه ریزی شد تا این مهم به افراد جامعه منتقل شود که فرهنگ مطالعه هیچگاه تعطیل نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به یک مورد از اقدامات انجام شده با تکیه بر فضای مجازی به راه اندازی پویش «هر خانه یک کتابخانه» اشاره کرد و گفت: دیگر مورد مسابقه عکاسی «تهدید کرونا، فرصت کتابخوانی» بود که با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی، ترویج مطالعه کتاب و غنی سازی اوقات فراغت این مسابقه عکاسی دنبال شد، اطلاعات شرکت در این برنامه‌ها در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز قرار داده شد.

هراتی به برگزاری مسابقه «من و کتاب» در البرز اشاره کرد و افزود: این مسابقه مشتمل بر حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی بود و افراد در قالب آن با ارسال عکس یا کلیپی در مسابقه شرکت کردند.

به گفته وی امسال برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز حال و هوای دیگری دارد؛ چون موضوعی که امسال نیز در قالب برگزاری این مسابقات به آن پرداخته می‌شود زندگی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و امام جواد (ع) و حضرت شاه چراغ است و این در حالی است که تعطیلی اماکن مقدس و حرمین شریفین را داشته ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز عنوان کرد: در قالب شرکت در جشنواره رضوی و مطالعه کتب منظور شده در رده‌های سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال، زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه با فرهنگ و سنت رضوی گره می‌خورد و فلسفه وجودی جشنواره رضوی نیز ترویج این فرهنگ است، برای برندگان مسابقات جوایز ارزنده‌ای لحاظ شده است.

هراتی افزود: اطلاعات مربوط به نحوه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی و منابع آن در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور موجود است، اطلاعات لازم در خصوص دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همچنین در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز نیز درج شده است.

وی تاکید کرد: شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از اسفندماه سال گذشته شروع شده و تا نهم خردادماه امسال ادامه دارد، ممکن است فرصت شرکت در جشنواره تمدید شود اما افرادی که قصد حضور در این مسابقات را دارند هرچه زودتر ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه با توجه به شرکت افراد با سنین مختلف در جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۲ منبع معرفی شده است، عنوان کرد: در قالب این مسابقات برنامه‌های متنوعی از جمله نقاشی گنجانده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.