به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأکید بر اینکه کتابخوانی هرگز تعطیل نمی‌شود گفت: با تداوم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به منظور حفظ ارتباط کتابخانه با اعضا برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از بستر فضای مجازی تدوین شده که در حال اجرا است.

وی فضای مجازی را حلقه اتصال اعضا و کتابخانه برشمرد و افزود: هر یک از کتابخانه‌های عمومی در منطقه فعالیت خود و با استفاده از شبکه مجازی خدمات دهی به اعضا را آغاز کردند و آن‌ها را در امور فرهنگی مشارکت دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابداران بهره برداری از رسانه‌های محلی به ویژه در فضای مجازی را در دستور کار قرار دادند تصریح کرد: در این ایام ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در نظر گرفته شد و ارتباط کتابخانه با اعضا همچنان برقرار مانده است.

زارعی پویش‌های کتابخوانی در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم، پویش‌های هر کتابدار یک کتابخوان، هر خانه یک کتابخانه، خانواده کتابخوان، تهدید کرونا فرصت کتابخوانی، مسابقه عکاسی، مرا بخوان و مسابقه آموزشی و جشنواره مرور نویسی را راه اندازی کرده که هر فردی به فراخور علایق و توانایی‌های خود در این موارد می‌تواند شرکت کند.

زارعی خاطرنشان کرد: به همین منظور کتابداران با اطلاع رسانی و تشویق اعضا مردم را به حضور در این پویش‌ها دعوت کردند.

وی مسابقه نقاشی ویژه کودکان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و با بیان اینکه تا کنون هزاران نقاشی توسط کودکان و نوجوانان با موضوع کرونا را شکست می‌دهیم به اداره کل ارسال شده است که در صفحات مجازی کتابخانه‌ها منتشر می‌شوند، گفت: خوشبختانه از سراسر نقاط استان مردم کتابخوان و فرهنگ دوست نیز ویدئوهای معرفی کتاب خود را برای ما ارسال کردند که در فضاهای مجازی در حال انتشار است.

وی به آغاز دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی که دهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و به یک بالندگی رسیده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد.

زارعی با بیان اینکه بسترهای لازم به منظور شرکت الکترونیکی علاقمندان در این جشنواره فراهم شده است تصریح کرد: نسخه الکترونیکی منابع در سنین مختلف در اختیار همگان به صورت رایگان قرار داده شد و امکان شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره فراهم شده است.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور و به تبع آن استان همدان است که به همین منظو ر هرساله با تلاش و همت کتابداران در سراسر نقاط استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه‌های روستایی تنها مرکز فرهنگی در روستاهاست خاطرنشان کرد: امروز بیشترین میزان مشارکت را از مردم روستا به ویژه کودکان و نوجوانان در عرصه نقاشی و معرفی کتاب شاهد هستیم.

وی به پویش «خانه بمانیم کتاب بخوانیم» نیز اشاره کرد و گفت: این پویش با مشارکت رسانه‌های استان و خبرنگاران راه اندازی و طی آن کتابی معرفی و توسط مخاطبین بخش‌هایی از آن خوانده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1400245
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.