منوچهر طیاب  پنجشنبه شب در مراسم شب زاون در موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار داشت : زاون مرد پر کاری بود و ساعت ها وقت خود را برای سینما صرف کرد که نمود آن تاریخ شفاهی سینمای ایران ‌است.
وی افزود: برگزاری همایش برای زاون درسی است برای جوانان که هر کدام باید یک زاون دیگر باشید و در این مسیر از پای ننشینید.
عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد :  زاون  مهربان بود و حتی اگر سخت زندگی به او فشار می آورد باز هم می خندید، او همیشه طلبکار بود، همیشه از ما می خواست، کار کنیم و هر کاری برای سینما و هنر انجام می داد حس می کرد کم است.
‌وی اضافه کرد:  رابطه ما و زاون تشکیل شده بود از ساعت ها گفت و گو و کار ؛ زاون یک آدم پر کار و تلاشگر برای هنر واقعی بود.
منوچهر طیاب دانش آموختهٔ رشتهٔ معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کردهٔ رشتهٔ کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکدهٔ سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است.
طیاب در حوزه فیلم سازی بیش از ۱۲۰  فیلم مستند و آموزشی ساخته است. وی استاد رشتهٔ سینما در دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک و تلویزیون، سرپرست رشته ٔسینماتوگرافی و عکاسی دانشکدهٔ علوم ارتباطات اجتماعی تهران و عضو هیات داوران یونسکو در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لهستان بوده است.
همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، گفت: زوان قوکاسیان معطی آگاهی و دانش بود.
مهدی مزروعی افزود: ارزش هنر به انسان هایی است که هنر عمر خود را صرف این برترین مخلق خدا می کنند و زاون عمر خود را در این حوزه صرف کرد و لذا شایسته تکریم است.
بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری جایزه زاون قوکاسیان  در سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان امسال دومین شب زاون،  چهار روز قبل از جشنواره و در فضای باز موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار  شد.
 تبیین شخصیت این فیلم ساز  ارمنی اصفهان که در حوزه پژوهشگری، نقد و نویسندگی سینما تلاش بسیاری داشت از جمله اهداف این مراسم بود.
 پخش کلیپی از زاون قوکاسیان، اجرای چند قطعه موسیقی ارامنه، طراحی و نقاشی چهره زاون توسط سی و دو طراح نقاش از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 جایزه زاون طبق روال سال گذشته در شب اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان اهدا خواهد شد./۷۱۳۴/
/۷۱۳۴/۶۰۲۶/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.