فیلم داستانی آلوهای وحشی به کارگردانی و تهیه کنندگی فرید هاشم زاده روایتی است از مردمی که در یکی از روستاهای سخت گذر فارس به نام جیدرزار با کمترین امکانات همچون دورافتادگی و نداشتن جاده و کمبود خدمات به‌سختی زندگی می‌گذرانند.

در این فیلم، شکستن عینک کوثر، دختر روستایی داستان برای زندگی روزمره او و پرداختن به درس و مشق مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

فرید هاشم‌زاده کارگردان این فیلم، عنوان کرد: بازیگران فیلم آلوهای وحشی  همه نابازیگر هستند و تلاش شده است فضای طبیعی منطقه و افراد ساکن در جیدرزار به‌خوبی به مخاطب معرفی شوند؛ هدف فیلم به‌تصویر کشیدن دنیای کودکانه و باورهای انسانی است.

این کارگردان ابراز کرد: فیلم آلوهای وحشی بر اساس یک واقعیت تلخ نوشته شده است. در آن روستا واقعا با مردمی روبه‌رو شدم که از ضعف چشم خود بی‌اطلاع بودند و ‌سال‌ها زندگی را با رنگ و لعاب واقعی خود ندیده بودند؛ در آنجا با پیرمردی روبه‌رو شدم که بعد از گذاشتن عینک دچار شگفتی عجیبی شده بود.

هاشم‌زاده ادامه داد: برایم خیلی تلخ بود که از جمعیت ۱۰۰ نفره روستا ۲۴ نفر احتیاج به عینک داشتند و خودشان بی اطلاع بودند.

فیلم کوتاه آلوهای وحشی در ۱۶ دقیقه ساخته شده است و  نوشتن فیلمنامه آن ۲ ماه و تصویربرداری این فیلم نیز ۶ روز به‌طول انجامیده است و ۲ بازیگر اصلی دارد.

محمدحسن خردل به‌عنوان تدوین‌گر،عباس عدالت‌فر برنامه‌ریز و ‌منشی صحنه، اصغر فتوحی زاده مدیر صدابرداری، اسماعیل مرزبان مدیر تولید و بازیگردان، حسین قهرمانی و محمد قهرمانی دستیاران تصویر و کیوان مرادی ترابری را در این فیلم بر عهده داشته‌اند.

بازیگران آلوهای وحشی نیز عبارت‌اند از محمدحسن کوثری، کوثر کوثری ، حسن کوثری ، سید علی حسینی و محمد ابراهیم محمدی.

این فیلم محصول شبکه فارس است و به سفارش مجمع خیرین تامین سلامت فارس تولید شده است. آلوهای وحشی پیش از این نیز در جشنواره مهر اصفهان از میان ۱۲۱۱  اثر،  جزء ۱۰ اثر برگزیده منتخب شد.

امسال سی ودومین جشنواره  بین المللی فیلمهای کودک و ‌نوجوان ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود که  آلوهای وحشی یکی از ده فیلم برگزیده این جشنواره و همچنین در بخش بین الملل یکی از سه فیلم نماینده ایران است.

۹۸۸۵ / ۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.